اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر بهمن سال جاری

همایش عرفان اسلامی در دانشگاه آزاد گناباد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: همایش عرفان اسلامی در اواخر بهمن‌ماه 91 در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار می‌شود.

همایش عرفان اسلامی در دانشگاه آزاد گناباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، آصف زارع عصر امروز در دومین جلسه هماهنگی همایش عرفان اسلامی که با حضور نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرهای گناباد، خضری و کاخک، فرماندار، روسا و نمایندگان مراکز آموزش عالی، مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان مرتبط با همایش مزبور در محل سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد اظهار کرد: همایش عرفان اسلامی اواخر بهمن ماه 91 در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار می‌شود.

وی افزود: تا آغاز همایش، هماهنگی‌هایی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با مدیرکل این نهاد در استان خراسان رضوی و کانون‌های مساجد شده است، ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی توسط حوزه علمیه گناباد، همچنین دعوت از صاحبنظران و اساتید فن و برگزاری جلسات سخنرانی در ارتباط با عرفان اسلامی در هر ماه توسط اداره تبلیغات شهرستان پیگیری می‌شود.

زارع ابراز امیدواری کرد: با تصمیمات خوبی که در این جلسه گرفته شود و با توجه به مدت زمان باقی مانده وارد فاز اجرایی همایش خواهیم شد.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس همایش عرفان اسلامی، هدف اصلی این همایش را بعد فرهنگی و آن را یک کار بزرگ علمی خواند.

محمد رجایی خاطر نشان کرد: در این همایش، عرفان اصیل اسلامی مطرح شود و به آن عرفان‌های کاذب که در کشور وجود دارد و به عنوان مشکل جوانان ما مطرح هستند پرداخته و پاسخی برای آن ارائه شود.

امام جمعه شهرستان نیز در ادامه از دانشگاه آزاد اسلامی گناباد به واسطه برگزاری کنفرانس و همایش‌های متعدد علمی و فرهنگی تشکر کرد و برگزاری همایش عرفان را مفید، لازم و ارزنده دانست.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب افزود: علم، پیشرفت و تکنولوژی نبایستی سبب بی‌توجهی به معنویات شود.

وی ادامه داد: امام راحل با انقلاب اسلامی معنویت را که به دست فراموشی و به حاشیه رانده شده بود دوباره زنده کرد.

 

امام جمعه خضری و مدیریت حوزه علمیه گناباد نیز از دانشگاه آزاد اسلامی گناباد به دلیل برگزاری همایش تشکر کرد و گفت: در راستای فعالیت‌های خوب و موثر فرهنگی که در کشور صورت می‌گیرد این جلسه که در ارتباط با همایش عرفان تشکیل شده است، امید می‌رود در همان مسیر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضا مدنی خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبات فرهنگی قبلی که مقرر شد همایش عرفان در سطح ملی برگزار شود، باید این همایش آورده‌های ملی داشته باشد.

دبیر اجرایی همایش عرفان اسلامی به همکاری دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و خواستار این شد که مراکز آموزش عالی شهرستان و آموزش و پرورش و همچنین موسسه پژوهشی امام خمینی در بخش مقالات بیشتر سهیم باشند.

مهدی علی اکبری پیشنهاد کرد که به بحث علت ریشه انحرافات جوانان پرداخته شود و خواهان آن شد که علت این انحرافات در نقطه مرکزی همایش آورده شود.

روحانی عضو شورای اسلامی شهر گناباد به برگزاری همایش‌های علمی متعددی که دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار کرده است و آورده‌های آن برای شهرستان و دانشگاه اشاره کرد و افزود: قطعا این همایش نیز آورده‌هایی خواهد داشت و بنا بر این دستگاه‌های مرتبط می‌بایستی در راستای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این همایش از کمک‌های معنوی و مالی خود دریغ نکنند.

انتهای پیام/ی10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول