اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تحقیقات مجلس:

باید ارتباط تنگاتنگ بین نخبگان و مساجد ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: باید ارتباط تنگاتنگی میان نخبگان و دانشگاهیان کشور و مساجد ایجاد کنیم.

باید ارتباط تنگاتنگ بین نخبگان و مساجد ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در همایش روز جهانی مسجد و آیین افتتاح نمایشگاه "همپای محراب" اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم که مساجد در طراز جمهوری اسلامی قرار گیرند.

وی بیان کرد: مساجد علاوه بر اینکه باید حرف اول را در مباحث دین و احکام دینی بزنند و پایگاه اساسی دین‌پروری و تربیت دینی باشند، به کارهای جنبی مختلفی نیز می‌توانند بپردازند.

زاهدی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را کاری بزرگ عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف کانون‌های مساجد شناسایی بچه‌‌ها و استعدادهای آنان است که می‌توانند تحت آموزش هنری، فرهنگی و یا کلاسیک قرار گیرند تا در آینده نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر مهم باید ارتباط تنگاتنگی میان نخبگان و دانشگاهیان کشور و مساجد ایجاد کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بیشتر نخبگان در مساجد به عنوان عنصر تأثیرگذار در شناسایی، راهبری و تعلیم استعدادهاست.

زاهدی بیان کرد: برای اینکه شاهد حضور بیشتر نخبگان و دانشگاهیان در مسجد باشیم، باید مصوباتی را در مجلس، وزارت ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با این کار می‌توان امید داشت که طی هفت یا هشت سال آینده به جایی برسیم که مساجد در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استعدادیابی، جهت‌دهی، آینده‌نگری و خلاقیت حرف اول را بزنند.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول