اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

از فناوری اطلاعات به عنوان عامل اقتصادی سیستان‌وبلوچستان استفاده شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از آی‌سی‌تی فناوری اطلاعات به عنوان یک عامل اقتصادی در استان سیستان‌وبلوچستان استفاده شود.

از فناوری اطلاعات به عنوان عامل اقتصادی سیستان‌وبلوچستان استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اصغر عمیدیان شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در زاهدان اظهار داشت: پیگیری مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان برای افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل تقدیر است.

وی افزود: سیستان‌وبلوچستان بیستمین استانی است که این اداره کل در آن راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر قرار باشد در جامعه‌ای گفته شود این جامعه ارتباطات محور است باید به زیرساخت‌های ارتباطی آن توجه کرد.

عمیدیان بیان کرد: شبکه‌های زیرساخت ارتباطی فقط محدود به تلفن نمی‌شود، پست بانک و پست نیز جزو زیرساخت‌های ارتباطی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی دو محور مهم موفقیت این اداره کل در استان‌ها به شمار می‌رود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در شبکه ملی اطلاعات، امنیت حرف اول را می‌زند، گفت: بومی‌کردن اطلاعات زمینه اشتغال‌زایی را به وجود می‌آورد.

عمیدیان ادامه داد: نیروی انسانی متخصص نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات است که دانشگاه‌های سیستان‌وبلوچستان فارغ‌التحصیلان بسیار خوبی در این زمینه دارد که باید با برنامه‌ریزی نه تنها در داخل استان بلکه صادرات تولیدات آی‌سی‌تی در داخل و خارج استان داشته باشیم.

وی افزود: باید طبق یک برنامه‌ریزی مدون به عنوان یک واحد اقتصادی تولید نرم‌افزار و صادرات آن از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات را مدنظر داشته باشیم زیرا که جوانان ما تفکر و اندیشه بسیار خوبی دارند اما مدیران آنطور که باید از خلاقیت آنها استفاده نمی‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هم‌اکنون 15 درصد فارغ‌التحصیلان ارتباطات و فناوری اطلاعات جذب دولت شده‌اند و مابقی در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

عمیدیان با بیان اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در زندگی روزمره مردم نهادینه شود، افزود: امروز به کشورهایی می‌گویند پیشرفته که تولید اطلاعات داشته و تبدیل اطلاعات به علم و تبدیل علم به تکنولوژی داشته باشد.

وی گفت: سالانه 3 هزار میلیارد تومان پول از طریق فضای فرکانسی به خزانه کشور واریز می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در استفاده ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌اکنون رشد شاخصه‌های بهره‌وری در کشور چهار برابر شده است.

عمیدیان بیان کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات معادل 3.7 درصد بودجه عمومی را از طریق فضای فرکانسی کشور تأمین می‌کند.

وی افزود: شرکت زیرساخت باید زیرساخت مناسب عرض و پهنای مناسب را برای روستاییان فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت سیستان‌وبلوچستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هیچ محدودیتی از نظر ارائه پهنای باند در این استان وجود ندارد، مشکل کمبود اینترنت و قطع آن به دلیل مشکل اعتبارات جاری استان است.

عمیدیان گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال 92 به خطوط ارتباطی از جمله تلفن، اینترنت و ... مجهز می‌شوند.

در ادامه محمود طاهری با حکم معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سیستان‌وبلوچستان منصوب شد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول