اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حرکتی خودجوش

فعالیت نخستین کمپین مردمی برای بازسازی روستاهای زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: نخستین کمپین بازسازی روستاهای زلزله‌زده منطقه ارسباران کار خود را آغاز کرد.

فعالیت نخستین کمپین مردمی برای بازسازی روستاهای زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در اقدام و حرکتی خودجوش از سوی قشرهای مختلف مردم تبریز و دیگر شهرهای ایران اسلامی و عموماً جوانان پرشور خطه آذربایجان، کمپین مردمی برای بازسازی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله اخیر استان با هماهنگی مسئولان استان و منطقه از جمله فرماندار هریس و بنیاد مسکن استان راه‌اندازی شد.

اعضای این کمپین خودجوش و مردمی که بدون فراخوان جذب کمک‌های مردمی و دولتی به صورت خودجوش و با هدف کمک به بازسازی و احیای مجدد برخی روستاهای آسیب‌دیده منطقه اهر، هریس و ورزقان راه‌اندازی شده و در اولین گام روستای هرزنق از توابع شهرستان هریس را که دارای 20 خانوار بوده و دچار تخریب 100 درصدی شده است را برای بازسازی انتخاب و عملیات خاکبرداری را از 29 مرداد ماه آغاز کرده‌اند؛ این در حالی است که در بسیاری از مناطق و روستاهای زلزله‌زده متولیان امر هنوز در تصمیم یا تردید چگونگی و زمان آغاز آواربرداری و عملیات بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستند.

اقدام قایل توجه و تحسین‌برانگیز اعضا و فعالان کمپین بازسازی روستای هرزنق در شرایطی طی روزهای اخیر شکل عملی و اجرایی به خود گرفته است که این روستا در زمره روستاهایی است که بالاترین میزان خسارت و تخریب را دارد و در حال حاضر عملیات آواربرداری و آغاز مراحل ساخت واحدهای مسکونی مورد نیاز برای اسکان روستائیان آواره در جریان است.

اعضای این کمپین دلیل اصلی خود از انتخاب روستای هرزنق برای بازسازی را تعداد محدود واحدهای مسکونی تخریب شده در این روستا عنوان کرده‌اند که امکان اتمام بازسازی آن با امکانات مردمی در کم‌ترین زمان ممکن، پیش از آغاز فصل طاقت‌فرسای سرما در منطقه فراهم شود و خاطرنشان نموده‌اند که به دنبال ایجاد انگیزه تلاش نزد تمامی خادمین حاضر در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان به منظور تسریع امور می‌باشد.

این گزارش می‌افزاید به همت خیران جوان و گمنام تبریزی طی روزهای اخیر ماشین‌آلات سبک و سنگین مورد نیاز برای آواربرداری از ساختمان‌های تخریب شده به منطقه اعزام شده و این ماشین‌آلات که شامل لودر، بولدوزر، کمپرسی و بیل مکانیکی است با جدیت در حال آواربرداری می‌باشند و به موازات انجام عملیات آواربرداری نیز اقدامات اولیه برای ساخت واحدهای مسکونی جدید برای روستائیان در این روستا آغاز شده است.

خاطرنشان می‌شود در کمپین خیریه بازسازی روستای هرزنق جمعی از خیران، صاحبان سرمایه، مهندسان، کارگران ، افراد عادی، متخصصان مسائل اجتماعی و شهری، دانشجویان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به طور خودجوش، داوطلبانه، بدون درخواست کمک مالی از دیگران و فعالانه حضور یافته‌اند.

این کمپین تنها خواستار همت و اقدام عملی خیران و عموم مردم برای مشارکت در بازسازی دیگر روستاهای آسیب‌دیده از زلزله اخیر شده است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول