اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته دولت

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌‌شرقی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور هنرمندان صنایع‌دستی و تولید و عرضه‌کنندگان برتر سوغات و گردشگران، همزمان با آغاز هفته دولت و دور دوم سفرهای تابستانی به آذربایجان‌شرقی نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی و سوغات آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌‌شرقی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با آغاز هفته دولت و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی گردشگران به استان، گشایش یافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و سوغات استان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع‌دستی مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی تا 25 شهریور ماه، در قالب 29 غرفه در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدکنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه و ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی آذربایجان‌شرقی خواهند بود.

محمدی با اشاره به هنرنمایی بیش از 36 هنرمند رشته‌های مختلف در این نمایشگاه گفت: آثار و محصولاتی از 25 رشته مختلف و زیبای صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی مسجد کبود هنرهایی از جمله منبت‌کاری، معرق‌کاری و نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری سنتی و دستی، فرش‌های هنری، سفال و سفالگری، سبدبافی و لباس‌های محلی آذربایجان‌شرقی ارائه می‌شوند.

وی افزود: سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و ساخت زیورآلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم و ورنی‌بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان‌دوزی و همچنین سوغاتی‌های متنوع خوراکی دیگر غرفه‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

محمدی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی و سوغات استان، در محل رواق‌های مسجد کبود تبریز از دوم شهریور ماه سال 91 و همزمان با شروع هفته دولت آغاز به کار کرده و تا روز 25  شهریور ماه آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستانی در آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول