اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش 100 درصدی اعتبارات عمرانی مرزی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: اعتبارات عمرانی مرزی در سال جاری 100 درصد افزایش یافته است.

افزایش 100 درصدی اعتبارات عمرانی مرزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عیسی قنبری ‌‌در سمینار فرمانداران و بخشداران استان با اشاره اقدامات عمرانی در مرزهای استان، اظهار داشت: در سال جاری جاده‌کشی در مرزها و انسداد فیزیکی با جدیت تمام دنبال می‌شود.

وی افزود: انفجار مین و مواد منفجره به جای‌مانده از دوران دفاع مقدس در مناطق مرزی در سال جاری 80 درصد کاهش یافته است این در حالی است که این رقم در سال گذشته 70 درصد بود.

به گفته قنبری اکیپ‌های ویژه‌ای در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و ارومیه برای پاکسازی مناطق آلوده به مین در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم تا آخر مهر ماه 91 استان از مواد منفجره و مین پاک شود.

معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دستورالعمل شورای امنیت ملی نسبت به مناطق ممنوعه مرزی ارسال شده است، تصریح کرد: بخشداران باید مفاد دستورالعمل شورای امنیت ملی را عملیاتی و موارد آن را به مردم روشنگری کنند.

وی گفت: خسارت‌های امنیتی در گذشته با پنج سال تاخیر پرداخت می شد اما در سه سال اخیر اقدامات و هماهنگی‌هایی که با وزارت کشور انجام شده باعث شده تا امروز پرداخت خسارت‌های امنیتی به روز شود به طوری که در سال 91 هیچ پرونده‌ای بدون پرداخت باقی نمانده است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پاکسازی میادین مین در استان در حال اجرا است، افزود: سه شهرستان مرزی استان که درگیر مستقیم جنگ تحمیلی بودند و سایر شهرستان‌ها نیز به نوعی دیگر درگیر بودند ولی تمهیدات اندیشیده شده باعث شده تا امروز پاکسازی میادین مین در استان به بهترین نحو در حال اجرا باشد.

به گفته قنبری در ارتباط با پاکسازی میادین مین سازمان بهزیستی مسئولیت توجیه مردم را بر عهده دارد و اعتبارات خوبی نیز در این زمینه تخصیص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم باید در استان به اتمام برسند که این امر نیازمند نظارت جدی و توجه بیش از پیش فرمانداران و مدیران اجرایی است.

غلامرضا دیزج‌نژاد اضافه کرد: راه‌آهن مراغه - ارومیه و پروژه‌های آب شامل سدهای مخزنی شاخص استان مهم‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار هستند.

وی اضافه کرد: تنظیم بازار، راه‌اندازی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در شهرستان‌ها ضروری است و فرمانداران باید توجه جدی‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند و زمینه تحرک‌بخشی به بازار را فراهم کنند.

دیزج‌نژاد با اشاره به نظارت بر نحوه توزیع و فروش اقلام غذایی و عدم وجود مشکل و مانع در تامین نهاده‌های کشاورزی گفت: در بخش نهاده‌های دامی نیز باید نمایندگانی از سوی واحدهای مربوطه معرفی شوند تا با مدیریت واحد در بخش خرید و توزیع، مشکلات موجود در این بخش نیز برای همیشه حل شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول