اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

آبرسانی به دو روستای گلجه و گلستان نیر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان محلی آبرسانی به دو روستای گلجه و گلستان نیر به بهره‌برداری رسید.

آبرسانی به دو روستای گلجه و گلستان نیر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین بهره‌برداری از این دو پروژه که صبح امروز در نیر برگزار شد مدیر عامل آبفار استان اردبیل اظهار داشت: برای آبرسانی به روستای گلجه خط انتقال و شبکه دو و نیم کیلومتری اجرا شده و حدود 39 مشترک از آن بهره‌مند می‌شوند.

پرویز عباسی با یادآوری اینکه آبرسانی به این روستا 300 میلیون تومان اعتبار دربرداشته است گفت: پیش از این آب این روستا از آب‌های سطحی کنار روستا و به صورت شیرهای عمومی استفاده می‌کردند که این گونه برداشت آب برخی مشکلات و نارسائی‌های بهداشتی را نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با آبرسانی به این روستاها اهالی 24 ساعته از آب سالم و بهداشتی و همچنین پایدار و دائم بهره‌مند شده که محل تامین آب این روستا چشمه گورگور است.

این مسئول با اشاره به احداث مجتمع آبرسانی دورسونخواجه در نیر بیان داشت: از این مجتمع اهالی 14 روستای شهرستان نیر بهره‌مند شده‌اند و در این شهرستان 11 پروژه آبرسانی، سه مجتمع آبرسانی و برخی پروژه‌های آبرسانی تک روستائی در حدود 47 آبادی در حال اجراست.

عباسی ارزش ریالی پروژه‌های اجرا شده را 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته با عنایت استاندار اردبیل به پروژه‌های آبرسانی روستائی از محل اعتبارات استانی در شهرستان نیر 2 میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته بود که امسال این رقم تاکنون به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است که نسبت به سال‌های قبل دو و نیم برابر افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر عامل آبفار استان اردبیل همچنین در مراسم آبرسانی به روستای گلستان نیز در سخنانی اظهار داشت: حجم عملیات انجام شده به طول هفت کیلومتر خط انتقال برای بهره‌مندی 191 مشترک این روستا اجرایی شده است.

عباسی با اعلام اینکه خط انتقال در زلزله سال 75 آسیب دیده بود بیان داشت: نه تنها به ترمیم آن اقدام کردیم بلکه سعی شد بهره‌برداری اهالی از آب مناسب و با کیفیت فراهم شده و این روستا نیز از طریق چشمه گورگور از آب بهداشتی و سالم و گوارا برخوردار شود.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 90 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اهالی به صورت 24 ساعته از این آب سالم و گوارا استفاده خواهند کرد.

روستائیان از مصرف بی‌رویه آب پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان نیر هم در این مراسم در سخنانی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از روستاهای دامنه سبلان از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و ... برخوردار هستند که همه وظیفه داریم در مصرف این نعمات الهی نهایت دقت را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی ادامه داد: اهالی این روستاها که خود درد و مشکلات کم‌آبی را لمس کرده و چشیده‌اند باید بیشتر قدر این نعمت الهی را بدانند تا مبادا بالانشین نسبت به پائین‌نشین روستائی اجحاف و حق‌کشی را مرتکب شوند.

وی گفت: عده‌ای ساکنین موقت این روستاها که در تابستان سفر ییلاقی می‌کنند با مصرف بیش از اندازه آب به کاهش فشار و بروز مشکلاتی دست می‌زنند که ضرورت دارد همه به مصرف درست و مناسب عادت کنیم و از هرگونه اسراف و تبذیر جلوگیری به عمل آوریم.

امام جمعه نیر اضافه کرد: با تلاش مسئولان بیش از 17 کیلومتر مسیر پر پیچ و خم طی شده و شاهد انتقال آب به روستاهای محرومی هستیم که برای قدرشناسی از این همه زحمات ضرورت دارد در مصرف آن دقت کنیم و هرگز دچار گناه اسراف که حرام بزرگی می‌‌باشد نشویم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول