اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

برگزاری اجلاس غیر متعهدها ظرفیت بزرگی برای کشور است

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران ظرفیت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

برگزاری اجلاس غیر متعهدها ظرفیت بزرگی برای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدابراهیم فروزنده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، اظهار داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از 33 سال تلاش به عنوان یک درخت تنومند و یک الگو در جهان مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران چه در معادلات منطقه‌ای و چه در معادلات جهانی نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: امروز هر تصمیمی در جهان گرفته می‌شود دیدگاه‌های کشور نیز مورد توجه است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اجلاس غیر متعهدها شامل 118 کشور می‌شود، اضافه کرد: این کشورها بر اساس پیمان خود به روابط مسالمت‌آمیز تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه جنبش غیر متعهد‌ها یک جنبشی است که ظرفیت‌های بسیار مهمی دارد، ادامه داد: ملت ایران می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

فروزنده با بیان اینکه در حال حاضر 60 مقام رسمی کشورهای مختلف از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر در اجلاس غیر متعهدها در ایران شرکت می‌کنند، تصریح کرد: مقامات تعدادی از کشورها نیز در این اجلاس حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه اروپا و دشمنان از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از برگزاری اجلاس غیر متعهدها استفاده کرده‌اند، یادآور شد: برگزاری این اجلاس در کشور آثار بسیار مهمی را برای ایران به ارمغان می‌آورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه دنیا باور کرده‌اند که امروز ایران با گفتمان‌های انقلاب اسلامی رشد کرده و در جهان تاثیرگذار شده است، اضافه کرد: امروز دشمنان فشارها را علیه کشور سنگین کرده‌اند اما ما با برنامه‌ریزی‌ها و ایستادگی خود تحریم را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی‌ها می‌ترسیدند از فرهنگ بسیجی دفاع کنند، تصریح کرد: دولت‌های نهم و دهم این فضا را شکست و به همین دلیل مورد توجه مردم قرار گرفت.

فروزنده با بیان اینکه مبارزه با استکبار یکی از مهم‌ترین محورهای بیداری اسلامی است، اضافه کرد: گفتمان‌های انقلاب اسلامی و عدالت‌خواهی از دیگر محورهای بیداری اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف موافق هدفمندسازی یارانه‌ها بوده‌اند اما جرات اجرای آن را در کشور نداشتند، ادامه داد: در حال حاضر با اجرا شدن این طرح بزرگ در کشور در بخش انرژی‌ها صرفه‌جویی شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول