اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

اتحاد و همدلی راهکار مبارزه با تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: اعمال فشار غرب و تحریم‌ها موضوع تازه ای نیست اما اتحاد راهکار مبارزه با تحریم است و ملت ایران با اتحاد خود با تحریم ها مبارزه می‌کند.

اتحاد و همدلی راهکار مبارزه با تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: ابرقدرت‌های استکباری به خیال خودشان ملت ایران را تحت فشار می‌گذارند تا انقلاب و اسلام را متزلزل کنند اما بدانند که ملت ایران با اتحاد در مقابل این تحریم‌ها خواهد ایستاد.

وی با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: دور زدن تحریم‌ها و راهکارهای موقتی برای برهه‌ای از زمان تاثیرگذار است و ما باید به دنبال راه‌حل دائمی برای مقابله با این هجمه دشمن باشیم.

خطیب نماز جمعه یزد ادامه داد: ایستادگی در مقابل فشارهای دشمن باعث رشد و ترقی می‌شود و پیشرفت ایران به درجات بالای علمی را به همراه خواهد داشت.

وی نتیجه مقاومت و صبر را شکست دشمن دانست و تصریح کرد: امروز همه دنیا درگیر مسائل اقتصادی است اما ملت مسلمان ایران با تکیه بر خداوند و کتاب آسمانی با موفقیت این تحریم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان قسم‌خورده اسلام همواره چشم طمع به انقلاب و اسلام داشته‌اند گفت: دشمن از اتحاد مسلمانان وحشت دارد و دنبال ایجاد نفاق و تفرقه در میان مسلمین است بنابراین با اتکا به خداوند و نیات خیرخواهانه خود را از خصایص رذیله مصون بداریم.

آیت‌الله ناصری با اشاره به آیه‌ای از سوره آل‌عمران تصریح کرد: صبر و بردباری، کمک به همنوع، وحدت و یکپارچگی و تقواپیشگی رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد می‌کند و نقشه‌های آن‌ها را خنثی خواهد کرد اما کبر و حسد و کینه‌توزی باعث رسوخ دشمن و خوشحالی آن‌ها خواهد شد.

وی وضعیت کنونی کشور را مهم و حساس خواند و با تاکید بر اینکه وظایف مسئولان در این راستا بسیار حساس است، گفت: تقویت و حمایت از تولید ملی، تقویت علم و فناوری در کشور موجب رشد و ترقی کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت به حادثه شهادت شهید باهنر و رجایی اشاره کرد و گفت: این دو بزرگوار انسان‌های پاک و آزادی بودند که با خلوص نیت برای اعتلای ایران اسلامی در آن شرایط حساس زحمت می‌کشیدند.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همان اوایل انقلاب به مذاق دشمنان خوش نیامد و دشمنان از ابتدا اقدام به ترور شخصیت‌های بزرگی چون شهیدان رجایی و باهنر نموده و سعی داشتند با این کار به انقلاب ضربه بزنند.

امام جمعه یزد شهیدان رجایی و باهنر را از نمونه‌های بارز مبارزان انقلابی برشمرد که با صداقت و ایمان و آگاهی خود در راه اسلام و انقلاب گام برداشتند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول