اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

مردم رجایی و باهنر را به دلیل مکتبی بودن دوست داشتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج گفت: مردم رجایی و باهنر را نه به خاطر پست و مقام آن‌ها بلکه به دلیل مکتبی و انقلابی بودن دوست داشتند.

مردم رجایی و باهنر را به دلیل مکتبی بودن دوست داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان حدیثی از امیرمؤمنان اظهار کرد: پرهیزگاران و مؤمنان واقعی اگر استقامت در برابر مشکلات داشته باشند به اهداف نهایی خود دست خواهند یافت.

خطیب جمعه مرکز استان کهگلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر این استقامت مداومت داشته باشد فساد و تباهی از بین می‌رود و آینده خوبی برای جامعه بشری رقم خواهد خورد.

وی به نمونه‌ای از لزوم این مداومت در استقامت اشاره کرد و گفت: جنگ احد و همه اتفاقات آن بهترین نمونه برای این استقامت در برابر مشکلات و همچنین صبر و بردباری در هنگامه شکست و پیروزی است.

حسینی ادامه داد: اگر در آن هنگامه پیروزی که پیامبر دستور فرمودند شکاف احد را ترک نکنید مسلمین به دستور آن حضرت گوش فرا می‌دادند آن همه خسران نصیب اسلام و مسلمین نمی‌شد.

وی از برخی ضررهای آن غفلت تاریخی یاد کرد و افزود: کشته و شهید شدن شهیدان بسیاری از بزرگان آن زمان سپاه اسلام از جمله حمزه سیدالشهدا از نمونه‌های بارز غفلت و سرپیچی از فرمان پیامبر بود.

امام جمعه یاسوج آن حادثه و سرنوشت تاریخی را نمونه‌ای کامل برای بیداری اسلامی در زمانه کنونی و همه دوران دانست و گفت: اکنون نیز باید با گوش فرا دادن به دستورات و فرمان ولی‌فقیه راه را بر هر خطری ببندیم.

حسینی در ادامه به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران اسلامی و از چند روز آینده اشاره و تصریح کرد: رؤسا و نمایندگان بیش از 60 درصد ممالک جهان در این اجلاس در سطوح مختلف شرکت می‌کنند که نشان دهنده پوچ و پوشالی بودن سخن‌پراکنی‌های دشمنان در زمینه موضوع هسته‌ای ایران است.

خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: نه تنها غیر متعهدها بلکه همه مردم جهان نیز از همان ابتدا پی به این مطلب برده بودند که پیش کشیدن موضوع هسته‌ای تنها یک بهانه است.

حسینی در ادامه با تبریک هفته دولت به همه مسئولان خدوم ابراز داشت: مردم رجایی و باهنر را نه به خاطر پست و مقام آن‌ها بلکه به دلیل مکتبی و انقلابی بودن دوست داشتند.

وی از لزوم رفع مشکل تورم در کشور توسط دولتمردان سخن به میان آورد و گفت: بخش عمده‌ای از این تورم مربوط به دولت و اصولا کشور نیست بلکه ریشه در معضلات اقتصاد جهانی دارد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: البته بخشی نیز به درون کشور برمی‌گردد که باید دولت نسبت به رفع آن‌ها تلاش مضاعفی داشته باشد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول