اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

صرفه‌جویی‌ها از دولت آغاز شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید صرفه‌جویی‌ها از دولت آغاز شود، گفت: دولت خود بزرگ‌ترین مصرف‌کننده است و باید صرفه‌جویی را به مردم بیاموزد و این همان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید است.

صرفه‌جویی‌ها از دولت آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: در خصوص زلزله اهر، هریس و ورزقان در روزهای گذشته بحث و سخنان زیادی گفته شده است که جا دارد از ملت ایران و مسئولان در زمینه امدادرسانی و ارسال کمک‌ها تقدیر کرد که به‌حق نشان دادند وحدت و همدلی سد راه دشمن بوده و هست.

وی با تاکید به ساخت مسکن زلزله‌زدگان به عنوان اولویتی مهم اشاره کرد و گفت: با توجه به سردسیر بودن منطقه و اینکه به زودی فصل سرما از راه می‌رسد جا دارد خیلی سریع مسکن آنان ساخته و در اختیارشان قرار گیرد.

مجتهدشبستری ضمن خیر مقدم به رئیس‌جمهور و هیئت همراه، سفر وی به مناطق زلزله‌زده را برای بررسی وضع آسیب‌دیدگان ستود و گفت: حضور دولتمردان در بین مردم تسکین آلام آنان را در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به آغاز هفته دولت اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید را اسوه و الگوی خدمتگزاران و دولتمردان در خدمت به نظام و مردم ارزیابی کرد.

وی افزود: سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است تا در این هفته فرصتی برای تشکر از خدمات دولت دست دهد و اینکه نقاط ضعف و قوت آن بیان شده و راه خدمت بهتر به مردم هموارتر شود.

مجتهدشبستری در ادامه به سخنان روز گذشته رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و به طرح نقاط مثبت و منفی دولت از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت.

وی افزود: رهبر انقلاب پیشرفت‌های عمرانی، استکبارستیزی و احیای شعارهای انقلاب، پیشرفت‌های علمی و فناوری را مورد تایید قرار دادند و ساده‌زیستی دولتمردان، ارتباط با مردم، تلاش اعضای هیئت دولت برای خدمتگزاری و حضور در بین مردم در دورترین نقاط کشور را از جنبه‌های مثبت دولت دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مقام معظم رهبری به دولت سفارش کردند که شما پرکار هستید و به همین روند ادامه دهید چراکه همین امر به پیشرفت کشور می‌انجامد چیزی که دشمنان را به دشمنی آشکار و پنهان علیه کشور واداشته و نمی‌خواهند ایرانی آباد و پیشرفته الگویی برای دیگر ملت‌ها باشد.

وی در ادامه در خصوص ضعف دولت از دیدگاه رهبری، مشکلات اقتصادی ناشی از تورم و گرانی را دغدغه مقام معظم رهبری ارزیابی کرد و افزود: رهبری در این جلسه از دولت خواستند مشکل تورم و گرانی حل شده و بحث تولید و حمایت از تولیدکننده در اولویت برنامه‌ها باشد.

دولت صرفه‌جویی را از خود آغاز کند

مجتهدشبستری گفت: رهبر معظم انقلاب از هیئت دولت خواستند در اجرای اصل 44 به مردم بها داده شده و مبارزه با اسراف نیز از وزارتخانه‌ها آغاز شود چراکه دولت خود بزرگ‌ترین مصرف‌کننده است و باید صرفه‌جویی را به مردم بیاموزد و این همان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید است.

حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران مورد توجه اجلاس عدم تعهد باشد

امام جمعه تبریز در ادامه به بحث برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران اشاره کرد و فراهم شدن ارتقا مناسبات بین کشورها در تمام زمینه‌ها، شکستن خط انزوای ایران که آمریکا به دروغ معتقد به منزوی کردن ایران است، پدید آوردن زمینه‌های آشنایی کشورهای دیگر با پیشرفت ایران و تقویت جایگاه بین‌المللی کشورمان را از نقاط مثبت برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: همان‌طور که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بحث هسته‌ای ایران عملکرد قابل قبولی داشتند، مردم ایران انتظار دارند زمینه حل و فصل مسالمت‌آمیز پرونده هسته‌ای به عنوان حقی مسلم از طریق این اجلاس و اعضای آن فراهم شود.

مجتهدشبستری افزود: بی‌شک همسویی اعضای جنبش عدم تعهد توطئه‌های رنگارنگ دشمنان را در منطقه خاورمیانه به خصوص در بحث سوریه، عراق و افغانستان بی‌اثر خواهد کرد که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول