اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خورموج:

اجلاس جنبش سران غیرمتعهدها یک فرصت بزرگ برای ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت خورموج گفت: برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها به میزبانی ایران یک فرصت بزرگ و مغتنم برای ایران اسلامی است.

اجلاس جنبش سران غیرمتعهدها یک فرصت بزرگ برای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عباس فقیه در خطبه‏های نماز جمعه این هفته شهر خورموج اظهار داشت: برگزاری نشست سران جنبش با حضور حدود 8 هزار نفر از رؤسا، وزراء، نمایندگان کارشناسان کشورهای عضو و گروه‌های مختلف رسانه‌ای و خبرنگاران در تهران شرایط ویژه‌ای پدید آورده است که فرصتی برای دستیابی به اهداف و منافعی برای کشور عزیزمان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجلاس جنبش عدم تعهد تلاش برای ایجاد همگرایی میان کشورهایی به حساب می‌آید که در دوران جنگ سرد و نظام دوقطبی، به دنبال حفظ استقلال و گریز از وابستگی به قطب‌های قدرت جهانی بویژه ائتلاف و یا تعهد به پیمان‎های نظامی و سیاسی بودند و دومین گروه بزرگ بعد از سازمان ملل است که 188 عضو دارد.

فقیه ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی نیز وارد این جنبش گردید و هم‌اکنون با عضویت در پروئیکای جنبش در آستانه‌ ریاست این جنبش قرار دارد و ریاست جنبش در نشست تهران از مصر به جمهوری اسلامی ایران منتقل خواهد شد.

امام جمعه خورموج یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در روزهای پنجم تا دهم شهریور ماه امسال میزبان بزرگترین همایش بین‌المللی در طول تاریخ خود خواهد بود.

فقیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت گفت: هفته دولت هفته‎ای است که دولتمردان و مسئولین حکومت و جامعه اسلامی باید آنچه که در دوران یک ساله خدمت خود ارائه داده‎اند به اطلاع مردم برسانند.

وی خاطر نشان کرد: این هفته، هفته تجلیل از دولتمردان نیز هست زیرا باید از زحمات و تلاش‌های یک ساله آنها تشکر و قدردانی بشود.

وی ضمن تبریک روز کارمند، سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع توسط گروه ضاله وهابیت را محکوم کرد.

فقیه ادامه داد: گروه وهابیت با اهل تسنن جدا هستند زیرا وهابیون هم با شیعه و هم با اهل تسنن سر ستیز دارند و فلسفه وجودی و دوام آنها برای از بین بردن اسلام است و بین شیعه و سنی هیچ فرقی نمی‎گذارند.

فقیه افزود: در اقصی نقاط عالم هر جا که مسلمانان در یوغ استکبار قرار دارند متاسفانه رد پای وهابیون به سردمداری آمریکا به چشم می‎خورد.

وی تصریح کرد: وهابیون موجب جریحه‌دار کردن قلوب مسلمین شده‎اند و پلیدی خود را به اثبات رسانده‎اند و حتی قصد داشتند قبر پیامبر را نیز تخریب کنند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول