اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌ها و مساجد آسیب‌دیده از زلزله

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 10 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آسیب‌دیده در زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی خبر داد.

اختصاص 10 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌ها و مساجد آسیب‌دیده از زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد استان آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسینی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان و بازماندگان از زلزله اخیر این منطقه افزود: امروز بنا به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید در قضیه مشارکت در کمک به آسیب‌دیدگان این زلزله خود را سهیم کرده و با جدیت وارد عمل شوند.

وی گفت: مسئولان کشور پس از اطلاع از وقوع این حادثه یکی پس از دیگری برای ابراز همدردی و کمک، ‌مساعدت و حمایت‌های لازم به منطقه سفر کرده و از نزدیک در جریان روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: از آنجایی که بعضی از مراکز دینی، فرهنگی و هنری در منطقه آسیب‌های جدی دیده‌اند، برای این منظور بودجه‌ای مستقل در نظر گرفته شده و تاکید شد به طور عملیاتی کار بازسازی و ساخت این مراکز در اسرع وقت آغاز شود.

حسینی با اشاره به اینکه مبلغ یک میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه‌ها و مساجد آسیب‌دیده در زلزله اختصاص یافته است، یادآور شد: مقرر گردید کتابخانه‌های منطقه پس از بازسازی،‌ به محصولات فرهنگی و هنری و تازه‌های کتاب تجهیز شوند.

وزیر ارشاد همچنین به منظور همدردی هنرمندان با آسیب‌دیدگان از زلزله از حضور یک گروه فعال تئاتر سیار در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: این گروه با اجرای برنامه‌های مختلف جنبی برای کودکان و نوجوانان و جوانان به نوعی با آسیب‌دیدگان ابراز همدردی خواهند کرد.

حسینی گفت: حضور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در مناطق زلزله‌زده باعث دلگرمی در میان بازماندگان شده و در روحیه آنان بسیار موثر خواهد بود.

عضو کابینه دولت دهم، اظهار داشت: در این بازدید با حضور در چادر اسکان موقت آسیب‌دیدگان از نزدیک در جریان نیازهای فرهنگی و هنری آنها قرار گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: عزم دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان راسخ است.

حسینی در خاتمه ابراز امیدواری کرد، همگان دست در دست هم با سرعت و عزمی جدی در عملیات بازسازی و ساخت مناطق آسیب‌دیده تلاش کنند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 درجه در بیست و یکم مرداد در مقیاس ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان‌شرقی را لرزاند. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول