اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ 1

دشمنان قصد بهره‌برداری سیاسی از زلزله اخیر را داشتند

خبرگزاری فارس: وزیر ارشاد گفت: دشمنان نظام در بحث زلزله اخیر در صدد بهره‌برداری سیاسی برآمدند و به عنوان قیم و دلسوز وارد میدان شدند تا نشان بدهند مسئولان به فکر مردم نیستند.

دشمنان قصد بهره‌برداری سیاسی از زلزله اخیر را داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع مردم تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر فقدان جمعی از مردم هریس، ورزقان و اهر را در زلزله اخیر به ملت آذربایجان‌شرقی تسلیت گفت و این حادثه را امتحان الهی ارزیابی کرد.

وی در ادامه ضمن همدردی با مردم مناطق زلزله‌زده، صبر و شکیبایی برای آنها مسئلت کرد و به آنان اطمینان داد که دولت با جدیت در صدد رفع کمبودها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مسئولان خدمتگزاری به ملت و رسیدگی به نیازهای آنان را وظیفه خود می‌دانند از این روز امروز به همراه رئیس‌جمهور به منطقه سفر کردیم تا روند کمک‌رسانی و رفع کمبودها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و هر چه زودتر برای اسکان دائم آسیب‌دیدگان اقدام لازم و سریع انجام شود.

حسینی گفت: این بار نیز ملت ایران با حضور در صحنه مثل همیشه توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم را خنثی کرده و با کمک‌های مادی و معنوی درصدد تسلی خاطر آسیب‌دیدگان برآمدند که جای تقدیر دارد.

بهره‌برداری سیاسی دشمن از زلزله 

وی افزود: در این جریان هم مثل همیشه باز دشمن درصدد بهره‌برداری سیاسی برآمد و به عنوان قیم و دلسوز وارد میدان شد تا نشان بدهد مسئولان به فکر مردم نیستند.

حسینی ادامه داد: اما بار دیگر مسئولان و مردم به کمک یکدیگر این توطئه را در نطفه خفه کردند تا نشان بدهند که وحدت و همدلی رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده و هست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: رئیس‌جمهور هر چند در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده بودند اما در جریان  کارها بودند و اختیار کامل را به وزراء و معاون اول رئیس‌جمهور برای رفع این مشکل داده بودند که به‌حق مسئولان هم با حضور در مناطق وظیفه خود را به انجام رساندند.

وی گفت: اما در این بین از منادیان حقوق بشر و دلسوزان به حال مردم ایران باید پرسید اگر شما به فکر ملت ایران هستید چرا با اعمال تحریم‌ها و فشارهای گوناگون دارو و اقلام حیاتی مورد نیاز را از آنها دریغ کرده و ملت را در تنگنا قرار داده‌اید.

حسینی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت، دولت و مسئولان را خدمتگزاران ملت ایران ارزیابی کرد و افزود: دولت در طول دو دوره قبول مسئولیت همواره در تلاش بوده تا عدالت به منصه ظهور رسیده و امکانات در تمام نقاط کشور  یکسان توزیع شود.

کارنامه قابل قبول دولت در خدمتگزاری

وی سرعت پیشرفت کارها را خوب ارزیابی کرد و گفت: در مسکن مهر، راه‌سازی، جاده‌سازی، سدسازی، راه‌اندازی نیروگاه‌ها، بحث علم و فناوری شاهد پیشرفت‌های قابل قبولی بودیم که همه در سایه تلاش مسئولان و خدمتگزاران بوده است.

حسینی افزود: بی‌شک رهنمودهای رهبری همواره نصب‌العین مسئولان بوده است و همه سعی و تلاش کرده‌ایم آنچه رهبری تاکید کرده‌اند و آنچه آرمان امام و انقلاب بوده در کشور تجلی عینی یابد، هر چند در این مسیر دشمن همواره سنگ‌‌اندازی کرده اما نتوانسته کاری از پیش ببرد.

وی گفت: ایران اسلامی امروز با تمام فشارها، تحریم و کمبود‌ها توانسته به قله اقتدار در تمام عرصه‌ها برسد و الگوی دیگر کشورهای مسلمان و حتی ملل دنیا شود، همین امر آمریکا و ایادی آن را به خشم آورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همین پیشرفت‌ها، اقتدار و نفوذ ایران در تمام معادلات جهانی موجب شده است که در سایر کشورها نیز آن را الگو قرار داده و درصدد ساخت کشور خود براساس آرمان‌های ایران باشند.

وی افزود: دولت با جدیت تلاش می‌کند تا نیازهای مردم را در اسرع وقت حل و فصل کند و تاکید مقام معظم رهبری بر رفع گرانی و تورم هم مورد توجه بوده و دولت در تلاش است این منویات رهبری تحقق یابد.

حسینی گفت: در بحث فرهنگ و هنر هم باید اعلام کنم همواره در تلاش بوده‌ایم تا فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه تحقق یافته و در تمام عرصه‌های هنر تجلی یابد.

تلاش مضاف برای توسعه همه‌جانبه

وی تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند که همه مسئولان اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه در راستای دسترسی به اهداف خود به صورت مضاعف تلاش می‌کنند، خود مردم نیز بر تلاش خود می‌افزایند و جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌دهند.

حسینی اظهار کرد: تلاش دولت نهم و دهم در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه فرهنگ و صدور فرهنگی انقلاب باعث شد در روندی جدید و بدیع کشورمان در مدار توسعه قرار گیرد، ولی باید توجه کرد که برای رقابت با کشورهای توسعه‌یافته، هم‌اکنون به همتی مضاعف‌تر و همدلی بیش از هر زمانی نیازمندیم.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و به تعبیر مقام معظم رهبری باید تلاش کرد تا فرهنگ را از مظلومیت نجات داد و این یک عزم و اراده ملی را می‌طلبد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول