اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خبر داد

بهره‎برداری از 8 پروژه برق‌رسانی خراسان در هفته دولت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان از بهره‎برداری از هشت پروژه برقرسانی خراسان در هفته دولت خبر داد.

بهره‎برداری از 8 پروژه برق‌رسانی خراسان در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسن متولی‌زاده صبح امروز در یک نشست خبری در محل دفتر مرکزی شرکت برق منطقه‏ای استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت هشت پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان در استان به بهره‏برداری می‏رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ارتباط با این پروژه‌ها گفت: پست‎های 132 کیلو ولت چناران، فاروج، تربیت، فارمد، بدرانلو، اخلمد و شهرک صنعتی عطار و خط 132 کیلو ولت گلبهار ـ اخلمد، 8 پروژه‎ای هستند که در هفته دولت به بهره‎برداری می‌رسند.

متولی‌زاده افزود: در این هفته 4 پروژه شامل پست‎های 132 کیلو ولت شهرک صنعتی بیرجند، مسکن مهر بیرجند، تپه سلام و پروژه توسعه پست 400 کیلو ولت شیروان نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‏ای خراسان در ادامه با بیان اینکه استان خراسان دارای پوشش تامین برق 100 درصدی است، تصریح کرد: ما شبکه مستحکمی در استان داریم که با 4 خط 400 کیلوولت به سایر استان‏ها متصل است و با کشورهای ترکمنستان و افغانستان نیز ارتباط الکتریکی داریم.

وی افزود: بیش از هزار مگاوات برق در سال صادرات به استان‏های هم‌جوار و کشور افغانستان داریم که سهم افغانستان 100 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: هشت درصد از قدرت برق نصب شده کشور در خراسان است و هفت درصد از پیک بار مصرف کشور در استان اتفاق می‏افتد و بنابر آمارها تنها 10 درصد از مشترکان ما در استان بیشتر از الگوی مصرف کشوری مصرف دارند.

متولی‌زاده در رابطه تعداد مشترکان برق در استان خراسان بزرگ، تصریح کرد: در یک ‌سال اخیر تعداد مشترکان ما رشد داشته و به بیش از 2 میلیون و 700 هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای خراسان با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها در کشور خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این قانون متوسط قیمت هر کیلووات ساعت برق برای مشترکان خانگی 18 تومان بود که پس از اجرای این قانون به قیمت 40 تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

وی افزود: با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باز هم قیمت فروش برق در ایران از بسیاری از کشورهای دنیا و کشورهای همسایه ارزان‌تر است و برای اولین بار قیمت برق برای مصارف صنعتی از قیمت بخش خانگی کم‌تر شد و امروز نرخ هزینه برق در سبد هزینه‌های تولید زیر یک درصد است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: در بخش کشاورزی ارزان‌ترین تعرفه را داریم و هر کیلووات ساعت برق با قیمت 8 تومان به بخش کشاورزی فروخته می‌شود و اگر چاه‌های آب کشاورزی با هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای در ساعات پیک مصرف تنها 4 ساعت از مدار خارج شوند، شامل دریافت 50 درصد تخفیف در هزینه برق مصرفی می‌شوند.

متولی‌زاده با بیان اینکه پس از اجرای قانون هدفمندی شاهد کاهش 10 درصدی مصرف در بخش خانگی بوده‌ایم، تاکید کرد: با وجود افزایش تعداد مشترکان، کاهش 10 درصدی مصرف در بخش خانگی در استان رخ داده است اما هنوز هم فضا برای اصلاح الگوی مصرف وجود دارد و تا 30 درصد دیگر امکان کاهش مصرف داریم.

وی افزود: در ایران متوسط هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق حدود 130 تا 140 تومان است که دولت این انرژی را به قیمت 40 تومان برای هر کیلووات ساعت به مشترکان خانگی می‌فروشد و برای هر کیلووات ساعت هنوز 100 تومان یارانه می‌دهد اما قرار است تا پایان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، کل این یارانه حذف شود.

متولی‌زاده میزان خاموشی را در استان صفر اعلام و تصریح کرد: هیچ مشکلی در تولید برق مصرفی در استان نداریم و میزان متوسط زمان انرژی توزیع نشده در شبکه ما 5 برابر کم‌تر از متوسط کشوری است و تنها نیم دقیقه در روز متوسط زمان انرژی توزیع نشده ما است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول