اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد عنوان کرد

فرمانداری و میراث فرهنگی در تعامل هستند نه در تعارض

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: فرمانداری و میراث فرهنگی در تعامل هستند و در تقابل و تعارض قرار ندارند.

فرمانداری و میراث فرهنگی در تعامل هستند نه در تعارض

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان عصر امروز در نشستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادارات و سازمان‌ها با در نظرگیری اصل خدمت به مردم باید تعامل و مشارکت را خط فکری خود برای رسیدن به هدف خدمت‌رسانی قرار دهند.

وی با اشاره به کنترل ساخت و ساز در توس گفت: با توجه به موقعیت تاریخی و فرهنگی شهر توس ساخت و سازها در این منطقه و اطراف آن منع شده است.

وی در این راستا افزود: فرمانداری در روزهای گذشته چند مورد را به تنهایی قلع بنا کرده است اما لازم به ذکر است که مسئولان باید به حرف‌های منطقی مردم بها دهند.

موحدیان تاکید کرد: در این حوزه فرمانداری و میراث فرهنگی تعامل خوبی با هم دارند اما درنظرگیری شرایط ساکنان توس امری ضروری است و فرمانداری بدین منظور خواستار قلع بنا و ساخت و ساز جدید و در مقابل بلامانع بودن بهسازی و مرمت خانه‌های قدیمی است.

وی در ارتباط با افزایش ترافیک و آلودگی سطح شهر به‌ویژه اطراف حرم گفت: حریم حرم رضوی با توجه به جابجایی روزانه جمعیت کثیری از مردم به‌ویژه از جنوب شرقی شهر شاهد افزایش ترافیک و آلودگی است و بدین منظور با توجه به تدابیری که از سوی مسئولان صورت گرفته بحثBRT به جد پیگیری می‌شود تا در حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک کند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: سرعت در روند راه‌اندازی خط 2 قطار شهری در دستور کار است اما این پروژه نیازمند زمان بیشتری است و تا پایان سال جاری به اتمام نخواهد رسید.

موحدیان ادامه داد: خط 2 قطار شهری از میدان جوان در رضاشهر تا بولوار سوم طبرسی است با توجه به قرارگیری در بافت قدیمی شهر و به شکل زیرزمینی در تمام مسیر بر سختی کار افزوده و نیازمند زمان بیشتری است.

وی همچنین با اشاره به بهسازی کشف‌رود گفت: آب موضوعی است که باید توجه جدی‌تری نسبت به آن داشته باشیم و رسیدگی به فاضلاب خامی که به کشف رود می‌رسد از این دسته است.

موحدیان تاکید کرد: سازمان آب در بحث بهسازی کشف رود اعتبار گذاشته است که با احداث کانال و جمع‌آوری پمپ‌ها و در این راستا مشارکت مردمی بهبود وضعیت کشف رود امری میسر است.

وی با ابراز امیدواری از پاک‌سازی مناطق جرم خیز شهر افزود: بعد از ماه مبارک رمضان به طور جدی عملیات پاکسازی مناطق جرم‌خیز صورت گرفته که به دنبال آن در 4 دوره و در هر دوره 100 نفر به مدت سه ماه در مرکز نگهداری از آنان درمان می‌شوند.

همچنین موحدیان از راه‌اندازی مرکز جدیدی برای نگهداری و درمان این افراد در جاده کلات خبر داد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول