اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

میزبانی اجلاس غیرمتعهدها نشانه اعتماد دنیا به ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها و همچنین اجلاس‎های بسیار مهم در ایران نشان‌دهنده امنیت ایران و اعتماد دنیا به ایران است.

میزبانی اجلاس غیرمتعهدها نشانه اعتماد دنیا به ایران است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران نماد شکست توطئه‎های سیاسی جهان سلطه علیه ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: جهان سلطه به‌دنبال منزوی کردن ایران در همه عرصه‎هاست و برگزاری این نشست با همه تهدیدات و فشارهای سیاسی جهان سلطه یک پیروزی تاریخی برای ایران در مقابل جهان سلطه است.

وی با بیان اینکه پیامدهای مثبت این اجلاس برای جنبش غیرمتعهدها بیش از ایران است افزود: برگزاری این اجلاس در ایران، فرصت مناسبی برای جنبش غیرمتعهدها به‌منظور بازگشت به اهداف سیاسی مؤسسان این جنبش و دستیابی به پیشرفت لازم در شرایط سیاسی فعلی جهان است.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: با وجود همه تلاش‎های جهان سلطه امروز ایران در حوزه اقتصادی دنیا تعیین کننده است و حضوری جدی دارد و به تهدیدات آنها با اقتصاد مقاومتی پاسخ می‎دهد و این تهدیدات را به فرصت تبدیل می‏کند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: در عرصه فرهنگی نیز ایران با مقاومت در برابر استکبار و جهان سلطه فرهنگ خود را به دنیا عرضه می‎کند.

وی تاکید کرد: جهان سلطه در عرصه‎های سیاسی نیز تمام تلاش خود را برای انزوای ایران به کار می‌گیرد، این در حالی است که ایران در مجامع حقوقی، بشری و سیاسی حضوری پررنگ دارد حتی کرسی‎های ریاست را در اختیار می‎گیرد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه جهان سلطه در ناامن جلوه دادن ایران ناکام مانده است اظهار داشت: برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها و همچنین برگزاری اجلاس‎های بسیار مهم در ایران نشان‌دهنده امنیت ایران و اعتماد دنیا به ایران است.

امام جمعه بوشهر گفت: هدف و انگیزه تاسیس جنبش غیرمتعهدها رفع سلطه جهانی از کشورهایی است که نمی‎خواهند تابع شرق و غرب باشند و به‌دنبال این بوده‎اند که با برنامه‎ریزی و همگرایی از جهان سومی خارج شوند و در یک افق بالایی به پیشرفت، توسعه و عدالت برسند و در یک نگاه همگرایانه در برابر فشارهای این دو قطب مقاومت کنند.

وی خاطر نشان کرد: اما جهان سلطه و استکبار بیکار نمی‌نشیند، نفوذ می‎کند و تحت سلطه قرار می‎دهد و فضای جنبش غیرمتعهدها را از آن اهداف اولیه جدا و مصادره می‎کند.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: متاسفانه جنبش غیرمتعهدها مدت‎هاست تحت فشار جهان سلطه بخشی از کارآمدی خود را از دست داده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ تاریخی بود و تحول عظیمی در همه امور به‌ویژه این جنبش ایجاد کرد و این جنبش با حرکتی نوین به سمت اهداف اولیه خود جهت‎گیری کرده است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: قطعا نشست جنبش غیرمتعهدها در ایران و ریاست سه ساله ایران در این جنبش، به حضور مسئولان ما در فضای تصمیم‎گیری این جنبش کمک می‎کند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول