اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

ریاست ایران در جنبش تغییر بنیادی در دنیا به وجود می‌آورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: ریاست ایران در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد تغییر بنیادی و هویتی در دنیا به وجود می‌آورد چراکه تفکر ایران توحیدی و قرآنی است.

ریاست ایران در جنبش تغییر بنیادی در دنیا به وجود می‌آورد

حجت‌الا‌سلام علی ملکی در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه با اشاره به شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد اظهار کرد: تعدادی از کشورها که مخالف زیر سلطه رفتن دو بلوک شرق و غرب به سردمداری شوروی سابق و آمریکا بوده‌اند این اجلاس را تشکیل دادند.

ملکی جنبش کشورهای غیرمتعهد را موضع‌گیری سریعی در برابر آمریکا دانست و گفت: این جنبش بیان می‌کند که مخالف سیاست‌های تک‌قطبی حاکمیتی است که آمریکا ادعای آن را دارد و دنیا را با یک مدیریت جهانی قبول دارد.

وی ادامه داد: اگر این جنبش در مسیرهای مشخص شده خود پیش رود یک حرکت خوب و عظیمی است که باعث پیشرفت، آسایش، صلح و امنیت جهانی خواهد شد.

*برگزاری اجلاس امروز، نشانه اقتدار ایران است

امام‌ جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره به واکنش‌های دشمنان نظام به برگزاری این اجلاس در ایران گفت: دشمنان در صدد بودند که سران کشورهای غیرمتعهد در این اجلاس شرکت نکنند یا زمان برگزاری اجلاس را به تاخیر بیندازند اما بار دیگر اقتدار ایران اسلامی به جهان ثابت شد و امروز این اجلاس در پایتخت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی دوست ندارد ایران اسلامی به محوریت کشورهای مسلمان برسد می‌خواهند این محوریت را از نظام بگیرند اما بدانند محوریت ایران با نظارت خاص مقام معظم رهبری ثابت شده است که در تمام امور چشم دنیا به ایران است.

*ایران اسلامی مرکز جهان اسلام است

ملکی با بیان اینکه ملت‌ها ایران اسلامی را مرکز جهان اسلام می‌دانند گفت: نگاه ملت‌ها به رهبری و حرکت ایران است.

وی نقش ایران را در شانزدهمین اجلاس کشورهای غیرمتعهد نقش بیدارکننده و راهبردی در تمام امورات اعتقادی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: بحران اقتصادی حاکم ‌بر دنیا لرزه بر کشورهای ابر‌قدرتی هم‌چون آمریکا، اسرائیل، انگلیس و حامیان آنها انداخته اما ایران اسلامی در اوج قدرت اقتصادی است و این ثبات اقتصادی در سایه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران حاصل شده است.

ملکی با اشاره به نقش این اجلاس در بیداری اسلامی ادامه داد: این اجلاس اگر با اتحاد قوی بین کشورهای عضو صورت گیرد نقش بسزایی در بیداری کشورهای اسلامی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: وقتی زیر پرچم ظلم نرویم و روی به سمت دین خدا آوریم و محور کارها قرآن، اسلام و کلمه واحد توحید باشد بیداری اسلامی صورت می‌گیرد و دیکتاتور در میان مردم طرد می‌شود.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به ریاست 3 ساله ایران بر کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد گفت: تفکر ایران اسلامی تفکری دینی و خدایی است، این ریاست 3 ساله تغییر بنیادی و هویتی در دنیا به وجود می‌آورد.

*تمام ملاک ایران در ریاست 3 ساله خود توحیدی و قرآنی است

وی افزود: تمام ملاک‌ها و تشخیص ایران در دوران ریاست خود در امورات مختلف به سمت دین اسلام، قرآن و رسول خدا(ص) است چراکه تفکر ایران توحیدی و قرآنی است.

ملکی با اشاره به تحریم های حاکم بر جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی از سوی دشمنان خاطرنشان کرد: تحریم‌های دشمنان بی‌فایده و بی‌ارزش است و اگر ملت‌ها با هم اتحاد دینی و تقوایی داشته باشند این تحریم فرصتی برای پیشرفت کشورهایشان است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول