اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید اوقاف استان سمنان:

موقوفات را «بنگاه‏های اقتصادی» می‏دانیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: موقوفات را «بنگاه‏های اقتصادی» و بقاع متبرکه را «مرکز فعالیت‏های فرهنگی» می‏دانیم.

موقوفات را «بنگاه‏های اقتصادی» می‏دانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز در مراسمی که با حضور حجت‏الاسلام علی محمدی نماینده ولی‏فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان، عباس رهی استاندار سمنان، مسئولان، خانواده‏های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، متولیان اوقاف، اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و . . . در امام‏زاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد، «عبدالله واحدی» به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان معرفی شد.

وی در آیین معارفه خود گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه، دو عرصه فعالیتی اساسی وجود دارد و ما نیز در استان سمنان آنها را به خوبی دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: بر اساس همین وظایف است که موقوفات را «بنگاه‏های اقتصادی» و بقاع متبرکه را «مرکز فعالیت‏های فرهنگی» می‏دانیم و باید در این دو بخش کار شود.

واحدی اضافه کرد: موقوفات و بقاع متبرکه دقیقاً نقاط قدرت ایران اسلامی برای مقابله با تهاجم دشمن هستند؛ چراکه غربی‏ها همواره در زمینه مسائل اقتصادی به فشار وارد کردن به ایران می‏پردازند و در مسائل فرهنگی نیز جنگ نرم را در پیش گرفته‏اند.

* حاشیه‏های خواندنی مراسم

به گزارش خبرگزاری فارس؛ آیین معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان حاشیه‏های خواندنی قابل توجهی نیز داشت که از نظرتان می‏گذرد:

- برنامه با وجود ارسال دعوت‏نامه رسمی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با 45 دقیقه تأخیر آغاز شد و خبرنگاران نخستین افرادی بودند که وارد سالن همایش شدند.

- شماری از مدیران کل استان سمنان نیز رأس ساعت مقرر در سالن همایش حاضر شده بودند که آنها نیز با خبرنگاران همراه شدند و با آنها به گفت‏وگو می‏پرداختند.

- سازمان اوقاف و امور خیریه، مسئول امور روحانیان خود را نیز به این مراسم اعزام کرده بود؛ اما وی تنها احکام تقدیر از مدیرکل قبلی و انتصاب مدیرکل جدید را قرائت کرد.

- در حکم مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان، وی به عنوان «سرپرست اداره کل» خطاب شده بود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول