اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق می‌شود

افتتاح 166 پروژه توسط بسیج سازندگی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح 166 پروژه بسیج سازندگی در سال جاری در استان خبر داد.

افتتاح 166 پروژه توسط بسیج سازندگی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد 66 پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل هفت پایگاه، 14 خانه عالم، سه گلزار شهدا، یک کتابخانه روستایی، سه زمین ورزشی، دو مسجد مسکن مهر، 13 استخر ذخیره آب و 23 قنات است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در هفته بسیج 60 پروژه و در هفته دفاع مقدس 40 پروژه توسط بسیج سازندگی استان افتتاح می‌شود.

زهرایی تصریح کرد: از محل پروژه‌های مهر ماندگار نیز برای بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در قالب 191 پروژه تعریف شده است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود اگر این اعتبار تامین شود؛ این تعداد پروژه تا سالروز آزادسازی خرمشهر در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از فرهنگ‌سازی افتتاح به جای کلنگ‌زنی در بسیج سازندگی استان خبر داد و گفت: این مهم باید در سایر ادارات نیز فرهنگ‌سازی شود.

زهرایی از تصویب 3 میلیارد تومان اعتبار از ماده 12 حوادث توسط شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با تفویض استاندار تنها یک ‌میلیارد تومان از این مبلغ به این نهاد اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام آسیب زیادی به روستاها وارد می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر 87 قنات سیل خورده در سطح استان وجود دارد که اگر مرمت نشود سبب مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکید کرد: مسئولان باید تامین اعتبار برای آب و قنوات را دستور کار قرار دهند چرا که اولویت اول استان این دو موضوع است.

زهرایی از کسب افتخار توسط بسیج سازندگی استان در کشور خبر داد و یادآور شد: حضور سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و افتتاح نمادین پروژه‌های بسیج سازندگی برگ افتخاری برای این نهاد در سال گذشته بود.

وی با اشاره به ارتباط خوب میان بسیج و دولت افزود: هشت کمیته در ستاد پشتیبانی بسیج استان فعال هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از راه‌اندازی بسیج سازندگی در 17 اردیبشهت‌ماه سال 79 به دستور مقام معظم رهبری خبر داد و یادآور شد: در سال 85 توسط آیین‌نامه‌ای که در هیئت وزیران مصوب شد بسیج سازندگی جنبه قانونی و رسمی پیدا کرد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول