اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

190 پایگاه مقاومت بسیج در مساجد خراسان‌جنوبی ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت 190 پایگاه بسیج در مساجد استان را امسال در دستور کار داریم، گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج نباید جدا از مساجد باشند.

190 پایگاه مقاومت بسیج در مساجد خراسان‌جنوبی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یعقوب‌علی نظری عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، اعضای شورای فرهنگی و فرماندهان رده‌های بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مساجد تاثیرپذیری خوبی در جامعه داشته‌اند، اظهار کرد: مساجدی که خوب کار کرده‌، مشکلات آنها کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه هدف مساجد باید تربیت دینی مردم باشد، گفت: ساخت مسجد اگر سبب حضور مردم و تشکیل حلقه‌های معرفتی نشود موضوعیت ندارد و باید مساجد برنامه و تشکل منظمی داشته باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در اذهان مردم وجود دارد نگاه امنیتی به بسیج است اما این درست نیست چرا که رسالت اصلی بسیج انجام کارهای فرهنگی و داشتن رویکرد فرهنگی در تمام امور است.

نظری با اشاره به اینکه بسیج در همه کارها باید رویکرد فرهنگی داشته باشد، افزود: حضور بسیج در دوران دفاع مقدس به دلیل شرایط ویژه آن زمان بود علاوه بر این دفاع مقدس نیز یک عرصه فرهنگی بزرگ برای بسیجیان به حساب می‌آمد.

وی تصریح کرد: ما برابر منویات مقام معظم رهبری پایگاه بسیج را جدای از مسجد نمی‌دانیم و حتی تلاش می‌کنیم که در ادارات نیز پیوند محل فعالیت بسیج با نمازخانه پیوند مستحکمی باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: پایگاه بسیج باید به عنوان بخش عملیاتی و اجرایی مسجد مدنظر همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

نظری سه رکن اساسی مسجد را هدایت، پشتیبانی و کارهای عملیاتی و اجرایی دانست و افزود: مساجد باید در دسترس عموم مردم باشد.

وی تصریح کرد: برخی از مساجد هم باید کارکرد منطقه‌ای داشته باشند و باید با برگزاری جلسات تخصصی و عمومی از حال و اوضاع عموم مردم آن منطقه خبر داشته باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خروجی کار بسیج در مساجد ارزیابی می‌شود، گفت: اگر فعالیت پایگاه مقاومت بسیج در مساجد بتواند حضور مردم را در مساجد بیشتر کند آن وقت برنامه کار بسیج محقق شده است.

*ساخت 190 پایگاه مقاومت بسیج در مساجد استان

نظری با بیان اینکه ساخت 190 پایگاه بسیج در مساجد استان را امسال در دستور کار داریم، افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج نباید جدا از مساجد باشند.

وی گفت: باید برنامه‌های مساجد طوری باشد که مردم را در مساجد جمع کند و جذب مساجد شوند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه چراغ مساجد نباید خاموش شود، افزود: دشمن برای ضربه زدن به اسلام و گمراه کردن جوانان تلاش زیادی می‌کند اما، باید مساجد و پایگاه‌های مساجد فعال‌تر از گذشته توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

نظری به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: باید فضاسازی در مورد معروفات در مساجد و محلات بیشتر صورت گیرد و از تفکر جوانان استفاده شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول