اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت

54 طرح عمرانی، خدماتی در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت و با حضور استاندار اردبیل 54 طرح عمرانی، خدماتی با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید.

54 طرح عمرانی، خدماتی در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این پروژه‌ها که عصر امروز افتتاح شد شامل چهار سالن ورزشی در روستای نصیرآباد، فخرآباد، ارجق و جبارلوی ارشق است که با بهره‌برداری از آن اهالی می‌توانند از این فضاهای ورزشی استفاده کنند.

امروز همچنین چهار طرح گازرسانی در شهرستان مشگین‌شهر و همچنین بهره‌برداری از خیابان ورودی مشگین‌شهر از طرف خیاوچایی و همچنین کانون رفاهی، خدماتی کمیته امداد به انجام رسید.

با حضور استاندار اردبیل چند طرح برق‌رسانی و کشاورزی و همچنین سد آغجالو در مشگین‌شهر افتتاح شد تا بخشی از اراضی منطقه به زیر کشت محصولات آبی برود.

استاندار اردبیل همچنین در سفر به مشگین‌شهر از مجتمع ورزشی کارگران و مصلای در حال احداث این شهرستان بازدید کرد و بر تکمیل و تسریع عملیات اجرایی این پروژه تاکید کرد.

سید حسین صابری همچنین با حضور در مزار شهدای نصیرآباد به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

استاندار اردبیل در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی مشگین‌شهر، رویکرد دولت خدمتگزار را توجه جدی به مناطق محروم و روستایی اعلام کرد و گفت: دولت ذره‌ای از آرمان خود با ملت در سال 84 عدول نکرده است.

وی افزود: در یک سال باقی‌مانده از خدمات دولت خدمتگزار سعی کامل بر این است تا تمامی پروژه‌ها تکمیل شده و برای دولت بعدی میراثی ناتمام باقی نماند.

صابری تصریح کرد: ‌در هفته دولت امسال تلاش می‌شود طرح‌ها و پروژه‌ها با اولویت مناطق روستایی تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد که در این زمینه عمده پروژه‌های احداثی نیز که 60 درصد پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت را شامل می‌شود در مناطق روستایی انجام شده است.

به گزارش فارس، همچنین با حضور استاندار اردبیل چندین طرح در خورش‌رستم خلخال افتتاح شد.

این طرح‌ها و پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد و 240 میلیون تومان شامل برق‌رسانی، گازرسانی، آسفالت چندین روستا و همچنین طرح‌های خدماتی است.

کلنگ گازرسانی به روستای 300 خانواری کزج به زمین زده شد و مقرر شد به سرعت عملیات گازرسانی به مناطق روستایی سردسیر خلخال انجام شود.

بهره‌برداری از یک هتل آپارتمان 20 واحده در سرعین

همچنین به میمنت هفته دولت و با حضور معاون عمرانی استاندار اردبیل پنج طرح در پارس‌آباد شامل خط انتقال آب به مسکن مهر، ساختمان تعاون روستایی اولتان، مسکن معلولان و مددجویان، بهسازی خانه‌های روستایی، گازرسانی و آبرسانی به بهره‌برداری رسید.

به گفته ایرج بیگدلو معاون عمرانی استاندار اردبیل در هفته دولت از 319 پروژه افتتاحی 60 درصد در مناطق روستایی اجرایی شده است.

وی عمده پروژه‌های افتتاحی را عمرانی، خدماتی و بهداشتی، درمانی توصیف کرد و اظهار داشت: دولت براساس سیاست عدالت‌محوری و جلوگیری از تمرکز پروژه‌ها در مناطق شهری محرومیت‌زدایی در روستاها را در اولویت قرار داده است.

بیگدلو هزینه صرف شده برای تکمیل پروژه‌های روستایی را 630 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: توسعه پایدار در شرایطی محقق می‌شود که عمران و آبادانی از روستاها و با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

در چهارمین روز هفته دولت یک هتل آپارتمان 20 واحده نیز در شهر توریستی سرعین افتتاح شد و به شکل نمادین از 270 سهمیه مسکن مهر سرعین پنج مورد در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

در شهر موران گرمی نیز شش‌صدمین واحد مقاومت‌سازی شده مسکن روستایی افتتاح شد و سالن غذاخوری مدرسه شبانه‌روزی پرچین گرمی نیز افتتاح شد.

همچنین با حضور سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر طرح گازرسانی به دو روستای قره‌گول و زیرزمین مشگین‌شهر افتتاح شد که با بهره‌برداری این روستاها از نعمت گاز، عملیات گازرسانی به 23 روستا نیز در حال انجام است.

فضایل عزیزی سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر با یادآوری اینکه 35 درصد جمعیت روستایی مشگین‌شهر از نعمت گاز برخوردار هستند، خاطر نشان کرد:‌ با افتتاح‌های هفته دولت این میانگین به 56 درصد می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: برای گازرسانی به این دو روستا و ایجاد خط تغذیه به طول 66 کیلومتر 480 میلیون تومان هزینه شده و بیش از 150 خانوار روستایی از این نعمت بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول