اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران:

3 هزار نفر در مازندران در بخش تولید گل‌های زینتی اشتغال دارند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت: 3 هزار بهره‌بردار در استان به تولید گل و گیاه زینتی اشتغال دارند.

3 هزار نفر در مازندران در بخش تولید گل‌های زینتی اشتغال دارند

یحیی ابطالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: در راستای اقتصادی کردن تولید در سال جاری توجه به گل و گیاه در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول افزود: توصیه کشت گلخانه‌ای تولید گل و گیاه زینتی به روش هیدروپونیک و اصلاح ساختار گلخانه‌های درجه دو و بازسازی و نوسازی این گلخانه‌ها به منظور ارتقای متوسط تولید در واحد سطح و کاهش هزینه‌های تولید از تاکیدات مقام معظم رهبری در این امر است.

وی تصریح کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده متوسط تولید در واحدهای هیدروپونیک بیش از 120 شاخه در متر مربع است در حالی که متوسط تولید گلخانه‌های درجه دو استان مازندران که بیش از 77 درصد گلخانه‌ها را شامل می‌شود کمتر از 60 شاخه در مترمکعب است.

ابطالی گفت: در دستیابی به اهداف طرح توسعه بخش کشاورزی 185 میلیارد تومان در استان مازندران در حال اجراست که 17.5 میلیارد تومان آن به امر گل و گیاه اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی خاطرنشان کرد: مازندران از لحاظ تولید گلدانی مقام اول و تولیدات گل و گیاه زینتی مقام دوم را در کشور دارد.

این مسئول با بیان اینکه در 745 هکتار گل و گیاه پرورش داده می‌شود، متذکر شد: سالانه حدود 242 میلیون اصله، نهال و گلدان گل در استان تولید می‌شود از این مقدار245 هکتار در گلخانه است.

ابطالی در پایان اذعان داشت: 3 هزار بهره‌بردار در استان به تولید گل و گیاه زینتی اشتغال دارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول