اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

اقتصاد مقاومتی باید پایه مردمی پیدا کند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اقتصاد مقاومتی باید ابتدا پایه مردمی پیدا کند.

اقتصاد مقاومتی باید پایه مردمی پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مردم قناعت پیشه کرده و به مباحث فرهنگ اصیل اسلامی روی بیاورند.

وی افزود: باید طوری فرهنگ‌سازی شود که مردم به جای خرید کالاهای خارجی به خرید کالای داخلی تمایل نشان بدهند و به سمت خرید این کالاها بروند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی رسانه مقاومتی نیز شکل بگیرد، ادامه داد: رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید به عنوان رسانه‌های مقاومتی به این بحث ورود پیدا کرده و پایبندی به اصول اسلامی و تمایل به خرید تولیدات داخلی را در بین مردم گسترش دهند.

زهرایی به اهداف بسیج سازندگی استان اشاره کرد و گفت: تحقق فرامین رهبری، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، عمیق کردن فرهنگ ایثار و تلاش و کمک به دولت در خدمت‌رسانی به محرومان از اهم اهداف بسیج سازندگی است.

وی افزود: مهارت‌آموزی برای خوداشتغالی، بهره‌برداری از توان متخصصان در محرومیت‌زدایی و کمک به حل معضل بیکاری با ایجاد اشتغال موقت و پایدار از دیگر اهداف بسیج سازندگی خراسان جنوبی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از همکاری 17 دستگاه اجرایی با بسیج سازندگی استان خبر داد و گفت: به سه شیوه موافقت‌نامه مستقیم استانداری، تفویض اختیار و ترک تشریفات با دستگاه‌هایی اجرایی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

زهرایی مشارکت مردم را در تحقق اهداف بسیج سازندگی مهم دانست و یادآور شد: جایی که مردم مشارکت نداشته باشند بسیج سازندگی حضور پیدا نمی‌کند.

وی هدف اصلی بسیج سازندگی را ورود مردم به مساجد عنوان کرد و گفت: مردم باید ابتدا در مساجد کار عمرانی انجام داده و پس از آن به حلقه‌های صالحین ورود پیدا کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اولویت نخست بسیج را مرمت مسجد و بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان این مهم را تحقق بخشیم.

زهرایی از همکاری بسیج سازندگی استان با فنی و حرفه‌ای برای ارتقای بخش آموزشی و مهارتی، همکاری با بهزیستی به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها، همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از اعتیاد و همکاری با شهرداری و دهیاری‌ها خبر داد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول