اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: توجه به ارکان اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند.

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، رضا صفی‌آریان بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر اظهار داشت: در روزهایی که کشور ما را ظلم و فساد فرا گرفته بود امام خمینی با تدبیر خردمندانه و به پشتیبانی ملت ایران در برابر حکومت شاهنشاهی ایستاد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: در همان آغازین روزهای انقلاب، استکبار جهانی هنوز اجازه نداد تا ملت ایران طعم پیروزی را بچشند که باعث حوادث داخلی مختلف در کشور شد و سعی بر آن داشتند تا نظام نوپای انقلاب را که بر اساس شعار آزادی‌خواهی امام حسین(ع) شکل گرفته بود از پای در آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: امام خمینی(ره) با شعار آزادی و دفاع از مظلوم ملتی را به حرکت در آورد که در برابر تمام ناملایمات روزگار و نقشه‌های دشمنان ایستاد و استکبار وقتی دید در برابر این ملت جوابگو نیست با برانگیختن صدام جنگ هشت ساله را در برابر ملت ایران به راه انداخت که تمام دنیا در برابر یک کشور ایستاده بود و ملت ما سلاحی جز ایمان و توکل به خدا نداشت و در این جنگ پیروزمندانه اجازه نداد یک وجب از خاک کشورمان نصیب بیگانگان شود.

وی ابراز داشت: دشمنان باز هم به ایثار این ملت حسرت بردند و بعد از جنگ نظامی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را در کشور راه‌اندازی کردند که امروز رهبر انقلاب از این تهاجم فرهنگی به نام شبیخون فرهنگی یاد کرده‌اند.

صفی‌آریان تصریح کرد: دشمنان نظام هرگز از دشمنی در برابر ملت ایران دست برنمی‌دارند و در ادامه تهاجم فرهنگی فتنه 88 را راه‌اندازی کردند که در این نقشه دشمن نیز ملت ایران با پشتیبانی از ولایت، این فتنه‌ها را خنثی کردند.

وی در ادامه به بیداری کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی که برگرفته از راه امام و انقلاب اسلامی ایران است امروز به سمت پیروزی پیش می‌رود و این پیروزی‌ها در کشورهای اسلامی موقعیت اسرائیل و استکبار جهانی را به خطر انداخته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه به تحریم‌های نفتی دشمنان علیه کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: دشمن در آخرین تلاش خود علیه نظام ما به این تحریم‌ها دست زد و با این تحریم‌ها خواست ملت ایران را به زانو درآورد چراکه درآمدهای این ملت به فروش منابع نفتی استوار است اما در این راه نیز شکست خورد.

وی افزود: ملت ایران امروز با عزم و اراده و مقاومت در برابر تمام مشکلات در پیروی از رهنمودهای رهبری به سمت پیشرفت پیش می‌رود و در این راستا باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری به سمت اقتصاد مقاومتی قدم برداریم و آن را در جامعه نهادینه کنیم چراکه اقتصاد مقاومتی ما را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند.

صفی‌آریان عنوان داشت: ما در حال حاضر در برخی تجهیزات پزشکی به خارج وابسته هستیم که در این راستا باید با تلاش متخصصان از این وابستگی نیز نجات پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: رسیدن به آخرین پله‌های نردبان ترقی به مقاومت بیشتر نیاز دارد که ملت ایران این را در همه عرصه‌ها ثابت کرده است و باید همچنان در این مسیر صبور و مقاوم باشد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به برنامه‌های انجام شده در امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: خدمت‌رسانی به ایثارگران در سال 71 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال 72 اجرایی شد.

رسول یوسفی مشعوف افزود: در این راستا در خدمت‌رسانی به ایثارگران در بخش‌های مختلف در کشور به ویژه بخش بهداشت و درمان خدمات زیادی انجام شده و مشکلات این قشر در حال پیگیری است.

وی ابراز داشت: بیش از 620 نفر از کارکنان بهداشت و درمان از ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان بوده که 140 نفر از آنها در شهرستان ملایر در حال خدمت هستند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: پیگیری بیمه تکمیلی، پرداخت معوقه‌ها و مطالبات، استخدام یکی از فرزندان جانبازان بالای 50 درصد بدون آزمون و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد با آزمون و رعایت اولویت با این افراد در ادارات و نهادهای دولتی و سهمیه حج تمتع و... از برنامه‌های در حال اقدام و پیگیری برای ایثارگران شاغل در بخش دولتی و بخش بهداشت و درمان است.

در ادامه از ایثارگران شبکه بهداشت و درمان ملایر با دادن هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول