اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

غیرمتعهدها سلطه‌گری آمریکا را به چالش می‌کشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در ایران را فرصتی برای به چالش کشیدن سلطه‌گری ابرقدرت‌ها و به خصوص آمریکا دانست.

غیرمتعهدها سلطه‌گری آمریکا را به چالش می‌کشد

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در تهران اظهار داشت: ریاست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کشورهای غیر متعهد خط بطلانی بر تأثیر تحریم‌ها و انزوای کشورمان کشیده است.

این مسئول افزود: این امر موقعیتی سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده و از سویی دیگر فرصتی برای تبیین و تغییر مهندسی دنیا به وجود آورده است.

امام جمعه آران و بیدگل، فلسفه وجودی این اجلاس در سال‌های اخیر را مبارزه با سلطه‌گری ابرقدرت‌ها قلمداد کرد و گفت: کشورهای عضو این نهاد به سیاست‌های استعماری غرب و شرق تن نداده و با دنبال کردن سیاست‌های استقلال‌طلبانه خود به مبارزه با سلطه‌گری می‌پردازند.

وی سپس به بعد دیگر کارکرد اجلاس غیرمتعهدها در روابط بین‌المللی پرداخت و گفت: اجلاس غیرمتعهدها فرصتی برای ارتقای تمایلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین کشورها بوده و همچنین می‌تواند نقش سرنوشت‌سازی در تقویت و تحکیم بیداری اسلامی در بین ملت‌ها و نهادینه شدن این خیزش اسلامی در مسیری چون عالی‌سازی جهان، دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم، عدالت و برابری و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه اجلاس سران غیرمتعهد به منزله کودتای دیپلماتیک علیه آمریکای جهانخوار است عنوان کرد: انتظار می‌رود این جنبش بتواند اصول فلسفه وجودی خود را که همانا مبارزه با استکبار و استبداد، سلطه‌ستیزی، عدالت‌خواهی، صلح‌طلبی، آرمان‌گرایی، استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و در نهایت دین‌مداری است حفظ کرده و در ایجاد صلح پایدار و مبارزه با ظلم و ستم نقش بسزایی را در معادلات جهانی ایفا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران اسلامی نقش منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیار تأثیرگذاری دارد، لذا ریاست کشورمان در این جنبش بسیار مؤثر بوده و انتظار می‌رود در این اجلاس و همچنین سه سال بعد که ریاست این اجلاس برعهده جمهوری اسلامی ایران است بتوانیم به نحوی ماهیت واقعی نظام را به کشورهای جهان نشان دهیم.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول