اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان عنوان کرد

ثبت 4 هزار موقوفه در سامانه جامع موقوفات کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: تاکنون حدود 4 هزار موقوفه در سامانه جامع موقوفات و رقبات استان کرمان به ثبت رسیده است.

ثبت 4 هزار موقوفه در سامانه جامع موقوفات کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ‌ثبت اطلاعات موقوفات و رقبات در سامانه جامع استان کرمان اظهار داشت: ثبت این اطلاعات در سامانه گام بلندی در راستای احیا‌، عمران و آبادانی موقوفات است که روند تکریم ارباب رجوع را نیز آسان‌تر می‌کند.

وی ثبت اطلاعات موقوفات و رقبات را تحولی عظیم در اوقاف دانست و افزود: مستاجران موقوفات باید برای تکمیل اطلاعات فردی در پرونده استیجاری به ادارات اوقاف شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند در غیر این صورت قرارداد اجاره آنها از درجه اعتبار ساقط و اوقاف نسبت به لغو قرارداد آنها اقدام می‌کند.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: با تلاش‌ها و همکاری‌های خوبی که در سطح استان کرمان صورت گرفته است، تاکنون حدود 4 هزار موقوفه به عنوان آن چه که مردم از منافع آن بهره‌مند می‌شوند به ثبت رسیده است.

وی ابراز داشت: همچنین طی سال جاری بیش از 50 هزار سند اجاره با همه تعلقات آنها وارد سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان شده است.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه 30 نوع خدمت از سوی اوقاف و امور خیریه به شهروندان ارائه می‌شود، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان توانسته سال جاری در جشنواره شهید رجایی استان به عنوان دستگاه برتر در بخش شاخص‌های اختصاصی انتخاب شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: طی دولت‌های نهم و دهم سازمان اوقاف دو عملکرد را به عهده داشت و باید علاوه بر انجام وظیفه ذاتی، نواقص، کاستی‌ها و بی‌توجهی‌های گذشته را نیز جبران می‌کرد.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: طی سال 89 در مجموع اوقاف کشور 10 برابر 30 سال قبل در حوزه ثبتی کار انجام داده است.

وی افزود: طی چند ماه گذشته در استان کرمان 3 تا 4 هزار سند اجاره تنها در استان کرمان صادر شده است.

قاسمی‌زاده بیان د‌اشت: تعیین و تهیه برنامه عملکردی اوقاف در دولت نهم و دهم و ورود نیروهای انسانی متخصص با توجه به رشته‌های مورد نیاز در اوقاف از جمله فعالیت‌هایی است که اداره اوقاف استان کرمان به آن رسیده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول