اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها سیاست دستگاه قضاست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری و رئیس شورای عالی قضایی استان اردبیل گفت: تلاش برای حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مطالبه مقام معظم رهبری و سیاست تشکیلات قضایی است.

تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها سیاست دستگاه قضاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، غلامعلی رضایی در جلسه شورای عالی قضایی استان اردبیل اظهار داشت: کوتاه کردن فرایند دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم و توجه به استحکام و اتقان آراء از جمله مواردی است که سلامت و صلابت دستگاه قضایی به آنها بستگی دارد.

وی تلاش برای حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از انتظارات مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: قضات در جرایم غیر عمدی و سبک از زندانی کردن بی‌مورد افراد خودداری کرده و در محکومیت‌ها نیز از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

رئیس شورای عالی قضایی استان اردبیل مبارزه با فساد در هر حوزه و هر طبقه را رسالت خطیر دستگاه قضایی دانست و سلامت جامعه را در گرو عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد، اجرای عدالت و احقاق حقوق عنوان کرد.

در این جلسه، کمیته‌های پنج‌گانه برای تحقق اهداف برنامه‌های مصوب اجرایی پنج ساله قوه قضائیه در استان اردبیل تشکیل شد و انور اسکندرزاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان به عنوان مسئول پیگیری برنامه‌های پنج ساله در استان انتخاب شد.

همچنین به منظور ساماندهی واحدهای اجرای احکام کیفری، جلسه مشترک حوزه‌های قضایی سراسر استان اردبیل از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل شد.

در این جلسه با تأکید بر اینکه اجرای احکام، تصمیمات لازم برای اجرای سریع و دقیق احکام قطعی محاکم و جلوگیری از افزایش موجودی پرونده‌ها در واحدهای اجرای احکام اتخاذ شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز با اعلام خبر موفقیت بزرگ دادگستری استان اردبیل در ارتقا به رتبه پنج کشوری از رتبه‌های آخر در میان سایر استان‌ها، از قضات و کارمندان بخاطر تلاش‌های بی‌وقفه یک سال اخیر قدردانی کرد.

در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان استان اردبیل نیز لزوم تغییر نگرش عمومی به زندانیان اصلاح شده و قبول زندانیان آزاد شده توسط افکار عمومی به منظور اصلاح و بازگشت حقیقی‌شان به آغوش جامعه تأکید شد.

در این جلسه برای جلوگیری از زندانی شدن غیرضروری متهمین و پیشگیری از افزایش جمعیت کیفری زندانیان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول