اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

احداث پارک موزه دفاع مقدس به دستور فرماندهی کل قواست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: احداث پارک موزه دفاع مقدس بر اساس تصمیم نظام دینی و به دستور فرماندهی کل قوا برای تمامی استان‎ها لازم‎الاجراست.

احداث پارک موزه دفاع مقدس به دستور فرماندهی کل قواست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین هفته دولت اظهار داشت: تاسیس پارک موزه دفاع مقدس یک تصمیم استانی نیست بلکه ماحصل یک کار کارشناسی و بر اساس نقشه راه و مطالعات راهبردی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر قانونی بودن روند اجرای پروژه پارک موزه دفاع مقدس در گرگان تصریح کرد: موافقت‎نامه‎های زیادی از سوی مسئولان استانی از سال‎های گذشته تاکنون برای عملیاتی شدن این پروژه وجود دارد و همه مصوبات از سال 1384 تا سال 1391 و قرار دادن ردیف اعتباری مستقل به این پروژه، به عدم مغایرت اجرایی شدن آن دلالت دارد.

پارک موزه دفاع مقدس موزه جنگ نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه پارک موزه دفاع مقدس موزه جنگ نیست ابراز داشت: همان طور که از نام این پروژه پیداست محل این پروژه باید در جنگل و در منطقه‎ای مطبوع که همراه با نشاط آفرینی است احداث شود.

جمشیدی بالقوه بودن نشاط و شادی‎آفرینی را از ویژگی‎های یک پارک عنوان و خاطر نشان کرد: زمانی که از یک پارک سخن به میان می‎آید ناخودآگاه یک سری ویژگی‎ها در اذهان تداعی می‎شوند لذا بنا بر همین ویژگی و بر اساس یک خرد جمعی و نظر کارشناسی موافقت اجرای پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا گرگان به تایید مقامات ارشد استان و مدیران مختلف دستگاه‎های اجرایی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هر بخش از عملیات دفاع مقدس بنا به سلسله مراتب نظام در اختیار استانی قرار گرفته و گلستان مسئولیت اجرای عملیات والفجر چهار را که یک عملیات جنگلی است بر‌ عهده دارد لذا منطقه تپه نورالشهدا گرگان با توجه به ظرفیت‎ها و توانمندی‎های موجود و قانونی، مجوز تاسیس چنین مرکز فرهنگی را اخذ کرده است.

همه پروژه‎هایی که در کشور اجرا می‎شود مبتنی بر کار کارشناسی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تاکید کرد: همه پروژه‎هایی که در سطح کشور جمهوری اسلامی اجرا می‎شود مبتنی بر کار کارشناسی و بر اساس نیاز و خواسته مردم است.

جمشیدی با بیان اینکه نظام برای اجرای هر پروژه‎ای ابتدا نیازسنجی کرده و سپس اقدام به جانمایی آن می‎کند یادآور شد: آیا باید همه طرح‎هایی که مردم ابراز و اظهار نیاز می‎کنند و نظام آن را نیازسنجی و احداث می‎کند زیر سوال ببریم؟ تخریب کنیم، یا علیه آن مطالب متعددی منعکس کنیم و فضا را در اختیار بیگانگان قرار دهیم؟.

وی متذکر شد: خیلی افراد به دنبال این موضوع هستند که از خبرنگار آتو گرفته و آن را بزرگ جلوه دهند و در بوق و کرنا علیه نظام استفاده کنند لذا باید رسانه‎ها در انعکاس اخبار و مطالب خود نهایت دقت را داشته باشند تا خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن نریزند.

تقاضای مردم از تمام فعالیت‎های نظام، امنیت و اخلاق است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: موضع‎گیری برخی رسانه‎ها در قبال این پروژه آنقدر شدت گرفت تا جایی که شورای شهر گرگان به صورت کتبی اعلام کرد چنین سخنی به میان نیاورده است.

جمشیدی بیان داشت: گاهی اوقات حتی ممکن است مردم احساس نیاز به پروژه‎ای داشته باشند اما سماجت بر موضوع نکنند ولی نظام دینی بر اساس نیاز منطقه و مردم آنها را از خدمات بهره‎مند خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم به دنبال امنیت، آرامش، آسایش و برخورداری از نعمات الهی هستند متذکر شد: تقاضای اول مردم از تمام فعالیت‎های نظام، امنیت و اخلاق است.

نظام دینی ‎ناهنجاری‎های اجتماعی را با آموزه‎های دینی مدیریت می‎کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تشخیص نظام این است که اگر فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم رایج و حاکم شود مردم با روحیه ایثار و شهادت زندگی می‎کنند و زیستن در آن جامعه مسالمت‎آمیز خواهد بود.

جمشیدی تاکید کرد: نظام دینی به دنبال این است که ناهنجاری‎های اجتماعی را با آموزه‎های دینی مدیریت کند نه با زندان، تحکم و شلاق، لذا حتی اگر منطقه‎ای دچار آسیب‎های اجتماعی باشد نظام می‎خواهد با تدبیر هوشمندانه و با ورود اخلاق، ناهنجاری‎ها را به طور طبیعی بزداید.

وی با بیان اینکه تپه نورالشهدا گرگان با داشتن دو ویژگی امنیت و معنویت مورد مقبولیت مردمی برای احداث پارک موزه دفاع مقدس است خاطر نشان کرد: مردم فطرتا به دنبال معنویت هستند و این موضوع با وجود آنها عجین و سازگار شده است که بر مسئولان نظام نیز تکلیف است تا این ویژگی را در مردم حفظ و تقویت کنند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول