اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خبر داد

اختصاص 300 میلیون تومان برای پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از اختصاص اعتباری معادل 300 میلیون تومان در سال جاری برای آغاز پروژه ساخت پارک موزه دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی خبر داد.

اختصاص 300 میلیون تومان برای پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن مجنونی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک موزه دفاع مقدس دارای ردیف اعتباری مخصوص است و امسال نیز اعتبار ویژه‌ای به این طرح اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله طراحی سایت این پارک موزه هستیم و قرار است این مجموعه دارای سه بخش طراحی عملیات فتح‌المبین، بخش گالری و پارک موزه باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: نخستین محموله تجهیزات نظامی به استان ما ارسال شده است که شامل پنج تانک و سه خودروی نظامی است.

مجنونی از تشکیل کمیته‌ای متشکل از متخصصان هنرهای تجسمی و معماری برای طراحی این پارک موزه در استان خبر داد و گفت: اعضای این کمیته در مرحله انجام تحقیقات برای طراحی این سایت هستند.

*بازخوانی عملیات‌های دفاع مقدس در معاونت پژوهشی حفظ آثار

وی یکی از اقدامات معاونت پژوهشی این مجموعه را بازخوانی عملیات‌های دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: عملیات‌هایی که رزمندگان استان ما در آن نقش داشته‌اند شناسایی می‌شود و با رزمندگان در این ارتباط مصاحبه‌هایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این راستا تا کنون 800 ساعت مصاحبه با رزمندگان صورت گرفته است که این مصاحبه‌ها تنظیم و بایگانی می‌شوند.

*تدوین بیش از 160 کتاب در مورد نقش استان در جنگ

مجنونی اظهار داشت: بیش از 160 کتاب مختلف در مورد نقش خراسان‌جنوبی در جنگ تحمیلی به نگارش درمی‌آید.

وی ادامه داد: ما قصد داریم که در یک برنامه پنج ساله بتوانیم دایره‌المعارف کلی در مورد حضور رزمندگان استان در هشت سال جنگ تحمیلی آماده‌سازی و تدوین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر سه عملیات نصر هشت، کربلای چهار و پنج در معاونت پژوهشی این مجموعه در حال بازخوانی است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول