اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت و برای اولین بار

نیروگاه بادی 660 کیلوواتی در سرعین افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ششمین روز از هفته دولت و برای اولین بار در استان اردبیل نیروگاه بادی 660 کیلوواتی شهرستان سرعین به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه بادی 660 کیلوواتی در سرعین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل عصر امروز در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: در ایام هفته دولت پروژه‌هایی با هزینه 13 میلیارد و 900 میلیون تومان در حوزه برق‌رسانی به مناطق روستایی، روشنایی معابر، برق‌رسانی به مسکن مهر و همچنین طرح‌های دیگر حوزه وزارت نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا علیزاده تصریح کرد: در شهرستان سرعین با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 700 میلیون تومان پروژه در حوزه برق‌رسانی انجام شده که عمدتاً مربوط به احداث نیروگاه بادی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 400 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: همه این پروژه‌ها به همت پرسنل زحمتکش شرکت نیروی برق استان و همچنین همراهی شرکت سانا اجرایی شده و در اختیار اهالی قرار گرفته است.

3 برابر مصرف استان تولید برق داریم

علیزاده بیان کرد: ما در استان از تنوع مطلوب در تولید انرژی برخوردار هستیم به طوریکه از انرژی بادی گرفته تا خورشیدی، زمین‌گرمایی، نیروگاه‌های آبی و گازی در سطح استان وجود دارد به طوریکه ما از تنوع تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار هستیم.

به گزارش فارس، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با یادآوری اینکه استان اردبیل علاوه بر تأمین مصرف خود توان صادرات برق را دارد، اضافه کرد: سه برابر بیشتر از مصرف ما در استان تولید برق را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در شهرستان سرعین علاوه بر نیروگاه بادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری جهت واگذاری انشعابات به متقاضیان مسکونی و تجاری، پروژه‌های سرمایه‌گذاری توزیع و احداث پروژه‌های روشنایی معابر در نقاط مختلف را شاهد هستیم.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای انرژی بادی اشاره کرد و گفت: ‌برای اولین بار موفق شدیم سایت نیروگاه بادی سرعین را با ظرفیت 660 کیلووات راه‌اندازی کنیم که این نیروگاه از مزایای مناسبی همچون نداشتن نیاز توربین‌های بادی به سوخت، تأمین بخشی از تقاضای انرژی برق و کمتر بودن نسبی قیمت انرژی باد برخوردار است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: استفاده از انرژی باد در درجه اول سبب صرفه‌جویی فرآورده‌های نفتی به عنوان سوخت شده و در درجه دوم نیز تولید الکتریسیته از این انرژی فاقد هرگونه آلودگی محیط زیست است.

وی افزود: نیروگاه بادی سرعین در ابعاد 40 در 40 متر در منطقه قره‌تپه سرعین با واگذاری زمین از طریق منابع طبیعی به قدرت 660 کیلووات و با هزینه بالغ بر 15 میلیارد ریال بدون احتساب قیمت زمین احداث شده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول