اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش 33 درصدی تصادفات در جاده‌های آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش 33 درصدی تصادفات جاده‌ای استان هستیم.

افزایش 33 درصدی تصادفات در جاده‌های آذربایجان‌غربی

علی سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پنج ماه نخست امسال 2 هزار و 566 فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته یک هزار و 934 فقره بود، تصریح کرد: در این راستا شاهد افزایش 633 فقره تصادف هستیم.

سعیدی با اشاره به افزایش 22 درصدی فوت شدگان بر اثر تصادف جاده‌ای استان، افزود: امسال 259 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 207 نفر بود که در این راستا نیز شاهد افزایش 45 نفر فوت شده در سال جاری هستیم.

وی با اشاره به آمار تصادفات جرحی به وقوع پیوسته در پنج ماه نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: یک هزار و 46 فقره تصادف جرحی به وقوع پیوسته در استان یک هزار و 933 نفر مجروح داشت که این میزان در پنج ماه نخست سال جاری معادل یک هزار و 367 فقره تصادف با 2 هزار و 766 مجروح بود.

سعیدی با اشاره به مقایسه آماری در این زمینه، گفت: سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش 833 نفر مجروح که معادل 43 درصد افزایش است را شاهدیم.

وی بیشترین عامل تصادفات را واژگونی، عدم توجه به جلو، تجاوز به چپ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد و اظهار داشت: عمده محورهای استان که تصادفات زیادی در آن‌ها به وقوع می‌پیوندد به ترتیب محور ارومیه به سلماس، ارومیه به مهاباد، میاندوآب به مهاباد، کمربندی دارلک و جاده شهید کلانتری ارومیه است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر توجه هرچه بیش‌تر رانندگان به قوانین رانندگی، تصریح کرد:آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پرترافیک کشور به شمار می‌رود اما با این وجود حتی یک متر آزادراه در این استان وجود ندارد.

سعیدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات شاخصی در راستای اصلاح و تعریض جاده‌های استان در حال انجام است، گفت: باید مسئولان ذی‌ربط در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند و امید می‌رود پروژه‌های اصلاح راه‌های استان در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه جاده‌ها در وقوع تصادفات رانندگی نقش زیادی دارند، افزود: تندرو شدن خودروها و مناسب نبودن جاده‌ها نیز عامل اصلی در افزایش تصادفات سال جاری بودند.

سعیدی گفت: خط‌‌کشی جاده‌ها به منزله قانون است و لازم است رانندگان بر اساس قوانین موجود در جاده‌ها تردد کنند تا شاهد کاهش میزان تصادفات در استان باشیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول