اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر هشدار داد

احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر گفت: با توجه به گرم شدن هوا احتمال بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران افزایش یافته است.

احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران

اسحاق عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: گرم شدن بیش از حد هوا در شمال کشور، افزایش حجم مسافرت‌های تابستانی و سهل‌انگاری برخی از مردم در هنگام حضور در عرصه‌های منابع طبیعی احتمال بروز آتش‌سوزی در غرب مازندران را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: تاثیر بارندگی‌های ابتدای فصل، پوشش گیاهی زیر اشکوب در شرایط مناسب قرار گرفته و اکنون با توجه به گرمای بیش از حد و خشکی هوا، احتمال بروز آتش‌سوزی دور از انتظار نیست.

عطایی با اشاره به عوامل تشدیدکننده حریق ادامه داد: به دلیل افزایش قابل توجه دما و خشکی بیش از حد محیط، صعب‌العبور بودن اغلب مناطق جنگلی و مرتعی، کمبود منابع آب، دوری مسافت و محدود بودن امکانات و تجهیزات پشتیبانی، باید همه شهروندان و مسافران ضمن رعایت نکات ایمنی در هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی امکان وقوع آتش سوزی را به کمترین حد ممکن برسانند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر و ادارات شهرستانی تابعه با برقراری مستمر کشیک و گشت‌های حفاظتی و مراقبت‌های روزانه با اولویت خاص، آمادگی دارد تا در صورت بروز هرگونه حادثه در کمترین زمان ممکن به مقابله با آن بپردازد.

این مسئول با تشکر از همکاری‌های مردمی در هنگام بروز حریق اذعان داشت: از تمام هموطنان، محافظان افتخاری، دهیاران و شورای اسلامی روستاها خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه آتش یا دود غلیظ در جنگل‌ها و مراتع، مراتب را به شماره تلفن رایگان و شبانه روزی 09696 امداد جنگل و مرتع اعلام کنند.

به گزارش فارس، از ابتدای امسال 7 مورد حریق سطحی در عرصه‌های منابع طبیعی غرب مازندران صورت گرفته که خسارت چندانی به بار نیاورده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول