اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان:

سند راهبردی پیشرفت و عدالت اصفهان در بخش فرهنگی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: در آینده‌‌ای نزدیک سند راهبردی پیشرفت و عدالت استان در بخش فرهنگی و اجتماعی تدوین می‌‌شود.

سند راهبردی پیشرفت و عدالت اصفهان در بخش فرهنگی تدوین می‌شود

حجت‌الاسلام محمد قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین استان یکی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار بر حوزه‌های مدیریتی استان است، اظهار کرد: این سند مبنای عمل دستگاه‌‌های فرهنگی و اجتماعی استان دردهه پیشرفت و عدالت قرار می‌‌گیرد.

وی اضافه کرد: تحقق کامل این سند حاوی افق‌های جدید و کارآمدی در راهبری پیشرفت و عدالت استان در بخش‌های مختلف است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: به صورت اساسی عنوان پیشرفت و عدالت برگرفته از تعبیر صریح رهبر معظم انقلاب است که دهه سوم انقلاب اسلامی را دهه پیشرفت و عدالت نامیده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین ایشان خواستار تحقق مهندسی فرهنگی به منظور ساماندهی و نظام‌‌سازی در فرهنگ و فعالیت‌‌های فرهنگی هستند، افزود: با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب، قرارگاه فرهنگ گام‌‌های نخستین را در تدوین سند پیشرفت و عدالت استان در افق ده ساله در بخش فرهنگی و اجتماعی برداشته است.

قطبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طلایه‌‌دار مهندسی فرهنگی هستند، تاکید کرد: امید است که تدوین این سند سبب رضایت و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و ایجاد توازن، تعالی، هم‌افزایی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه اسلامی شود.

وی با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک سند راهبردی پیشرفت و عدالت استان در بخش فرهنگی و اجتماعی تدوین می‌شود، ادامه داد: این سند در چهار بخش اصلی در راستای آمایش سرزمینی استان اصفهان در حوزه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان شناخت فضایی وضعیت فرهنگی-اجتماعی استان با دو عنوان امکانات فرهنگی استان و معیار‌ها و شاخص‌‌های فرهنگی را از بخش‌‌های این سند دانست و گفت: همچنین پیاده‌‌سازی داده آماری احصا شده در محیط SDI که نمایانگر وضعیت فرهنگی -اجتماعی استان در نقاط شهرستانی است نیز از دیگر بخش‌های اصلی این سند محسوب می‌‌شود.

وی اظهار کرد: تحلیل وضعیت فرهنگی - اجتماعی استان در قالب مدل wsot با هدف مشخص کردن (آسیب و نیاز) و (فرصت و تهدید) در حوزه فرهنگی - اجتماعی و تنظیم راهبرد‌های و سیاست لازم به منظور حرکت از وضعیت موجود به سمت مطلوب به عنوان دو بخش دیگر این سند است.

قطبی افزود: در بخش امکانات فرهنگی داده موردنیاز به تفکیک شهرستانی در چهار مورد اماکن فرهنگی- اجتماعی، تجهیزات فرهنگی- اجتماعی، منابع انسانی عرصه فرهنگی و خدمات فرهنگی – اجتماعی طبقه-‌بندی می‌‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ابزار SDI در حکم یک زیرساخت اطلاعاتی است، تصریح کرد: این ابزار در قالب نقشه‌های جغرافیایی امکان مقایسه‌های چند‌منظور را پیرامون عناصر مختلف فرهنگی فراهم می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد : همچنینWSOT معادل چهار واژه ( آسیب‌ها و نیاز‌ها) و ( تهدید‌ها و فرصت‌ها) است.

وی با بیان اینکه پس از ترسیم و تبیین وضعیت فرهنگی، اجتماعی استان در قالب SDI متوجه وجود آسیب‌هایی می‌‌شویم که در تامین و رفع نیازهای فرهنگی مانع‌ هستند تصریح کرد: همچنین مواردی نیز وجود دارد که وضعیت فرهنگی را تهدید می‌‌کند، اما در عین حال فرصت‌هایی نیز وجود دارد که در صورت استفاده از آنها خنثی شدن تهدید‌ها امکانپذیر می‌‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول