اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور خبر داد

راه‌اندازی چهارمین رصدخانه نجوم ایران در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از راه‌اندازی چهارمین رصدخانه نجوم ایران در مازندران خبر داد.

راه‌اندازی چهارمین رصدخانه نجوم ایران در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید صادق رضایی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری اظهار داشت: این رصد خانه برای نخستین بار در شمال کشور به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این مرکز هدیه دولت اسلامی به کودکان، نوجوانان و علاقمندان تعلیم و تربیت است، بیان داشت: تاکنون رصدخانه نجوم در مراکز کانون استان‌های تهران، کرج و زنجان راه‌اندازی شده است.

رضایی خواستار راه اندازی پنج مرکز علوم و نجوم به صورت تخصصی در پنج نقطه مازندران شد و افزود: با راه‌اندازی این مراکز مربیان و اعضای کانونی به طور تخصصی به موضوع‌های نجوم می‌پردازند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور با اعلام اینکه با بهره‌برداری از این مراکز ظرفیت علمی کودکان و نوجوانان مازندران افزایش می‌یابد، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان با عضویت در مرکز بیش از یک‌هزار واژگان درباره آسمان را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در معارف دینی و جهان بینی، آسمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: تمام این برنامه‌ها به واسطه تعلیم و تربیت دینی برای کودکان و نوجوانان است.

این مسئول با بیان اینکه هرچه انسان آسمانی‌تر باشد جهان‌بینی‌اش توحیدی‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است تا کودکان و نوجوانان را از طریق علم نجوم به جهان‌بینی توحیدی نزدیک‌تر کنیم.

رضایی با تقدیر از مسئولان ارشد استان و کانون پرورش فکری در راه اندازی مرکز نجوم در ساری، بیان داشت: انتظار می‌رود تا پایان سال 92 جانمایی پنج مرکز علوم و نجوم در استان انجام شود که امیدواریم با کمک مسئولان این طرح در اسرع وقت اجرایی شود.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول