اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش و فناوری پارس جنوبی خبر داد

امضای تفاهمنامه تدوین برنامه جامع سلامت منطقه پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش و فناوری پارس جنوبی از امضاء تفاهم‌نامه تدوین برنامه جامع سلامت منطقه پارس بین منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و بهداشت و درمان صنعت نفت خبر داد.

امضای تفاهمنامه تدوین برنامه جامع سلامت منطقه پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه علی احمدزاده بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان منطقه ویژه اظهار داشت: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و در چند سال اخیر شاهد رشد و پیشرفت خوبی در منطقه بوده‌ایم.

وی افزود: توجه به سلامتی و امنیت کارکنان از اهمیت زیادی در پارس جنوبی برخوردار است و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر پژوهش و فناوری پارس جنوبی از امضاء تفاهم‌نامه تدوین برنامه جامع سلامت منطقه پارس بین منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و بهداشت و درمان صنعت نفت خبر داد و خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه مزبور بین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شده و در مدت 9 ماه توسط مجری طرح مورد مطالعه قرار می‌گیرد و در طول 3 سال نیز به اجرا در خواهد آمد.

احمدزاده تصریح کرد: بخش خدمات درمانی صنعت نفت به عنوان مجری سطح یک با قراردادی به مدت 9 ماه در چهار فاز مطالعاتی به شناسایی مخاطرات انسانی، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی کارکنان و خانواده‌های آنان و همچنین اجتماع محلی پیرامون صنایع فعال نفت، گاز و پتروشیمی خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: تحلیل و بررسی ساختار جمعیتی و ایجاد همسویی با ذینفعان برای تشکیل معتبرترین کمیته راهبری تدوین برنامه جامع سلامت منطقه، تدوین سند شناخت وضع سلامت منطقه در سطوح شاخص‌های اثر و پیامد، تدوین سند جهت‌گیری سلامت منطقه در شاخص‌های معین همچنین تدوین سند استقرار و نهادینه‌سازی برنامه در منطقه از اهداف اختصاصی این طرح مطالعاتی هستند.

احمدزاده گفت: نظام استقرار این طرح، محدوده پارس یک و 2 و شهر جم است که با پیشنهاد پیشگیرانه برای منطقه پارس شمالی همراه است.

مدیر پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: منطقه پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور در چشم‌انداز تعیین شده، نیازمند نیروی انسانی مولد و سالم است که با توجه به بافت صنعتی و در حال توسعه آن، چالش‌های متعددی در حوزه سلامت افراد شاغل این منطقه محتمل بوده و ضرورت دارد به صورت علمی به موضوعات و اولویت‌های منطقه پرداخته شود.

وی بیان داشت: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت افراد جامعه در چهار بعد جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی معنا می‌گیرد و فرآیند برنامه‌ریزی برای سلامت منطقه باید طوری تغییر یابد که تمام ذینفعان در کنار یکدیگر با مشخص کردن چشم‌انداز سلامت به تعریف نقش و سهم خود بپردازند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول