اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

آمار اشتغال افراد بومی در پارس جنوبی اشتباه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: آمارهای ارائه شده از سوی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در مورد اشتغال افراد بومی اشتباه بوده و بیشتر اشتغال در این منطقه مربوط به افراد غیربومی است.

آمار اشتغال افراد بومی در پارس جنوبی اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسین حیدری صبح امروز در نشستی خبری با گرامیداشت هفته دولت، این هفته را فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت به مردم ذکر کرد و اظهار داشت: دولت در بحث اشتغال خدمات شایانی داشته و ما نیز در استان بوشهر در مسیر اشتغالزایی گام‌های مؤثری برداشتیم.

اگر اشتغال استان بوشهر کامل در دست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد می‌توانیم در این زمینه مدیریت کنیم و بسیاری از مشکلات در این بخش را کاهش دهیم.

حیدری با بیان اینکه سهم اشتغال استان بوشهر در سال جاری 28 هزار و 900 نفر است تصریح کرد: معتقدیم در بررسی سهم بومی‌ها در عسلویه باید نیروهایی مدنظر باشد و در آمار وارد شود که در زمان بهره‌برداری نیز مشغول به کار باشند، وگرنه فرصت‌های شغلی که مخصوص زمان اجرای پروژه‌هاست، نمی‌تواند اشتغال پایداری را برای بومی‌ها در عسلویه فراهم کند.

حیدری ادامه داد: از آنجا که پارس جنوبی به عنوان منطقه ویژه و آزاد اقتصادی تعریف شده، مدیریت اشتغال آن مستقل از استان فعالیت می‌کند و عملا نمی‌توانیم نظارتی در این بخش داشته باشیم، حتی نامه‌هایی هم که ارسال می‌کنیم بدون پاسخ می‌ماند.

وی افزود: تا زمانی که پارس جنوبی به عنوان منطقه ویژه و آزاد محسوب نمی‌شد و اشتغال آن در اختیار استان بود، حتی 70 درصد شاغلان برخی فازها بومی استان بودند، اما امروز دست‌مان برای نظارت بر وضعیت آنجا بسته شده است.

حیدری ادامه داد: اخیرا در نشست با نماینده بوشهر از وی خواستم تا مجلس تدبیری در زمینه قانونی به کار بگیرد تا امکان نظارت استان در حوزه اشتغال پارس جنوبی به عنوان منطقه ویژه فراهم شود، چون با روندی که حاکم است و اغلب پیمانکاران نیروهای خود را از استان‌های دیگر برای اشتغال در آنجا وارد می‌کنند، نمی‌توان انتظار تغییری در سهم بومی‌ها از اشتغال این منطقه را داشت.

وی افزود: به‌دلیل اینکه اکثر پیمانکاران منطقه پارس جنوبی غیربومی هستند در اجرای پروژه‌ها از نیروهای همشهری خود استفاده می‌کنند و جوانان استان بوشهر از کار در این تاسیسات بی‌نصیب می‌مانند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کنونی اگر خیلی خوشبینانه نگاه کنیم کمتر از 15 درصد افراد مشغول به کار در پارس جنوبی نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

حیدری اضافه کرد: با توجه به آلایندگی‌های زیست محیطی موجود در منطقه عسلویه این حق جوانان استان بوشهر و به‌ویژه منطقه عسلویه است که در این تاسیسات مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: مدیریت اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی یک مدیریت مستقل است و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر کمترین دخالتی در اشتغال به کار نیروها در این منطقه ندارد و فقط با تعامل با آنها کار می‌کنیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول