اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دنا:

قدرت سیاسی ایران در اجلاس غیرمتعهدها متبلور شد

خبرگزاری فارس: خطیب موقت جمعه دنا اجلاس عدم تعهد را یک فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی و ضربه‌ای محکم به منافع استکبار و صهیونیست‌ها دانست و گفت: قدرت سیاسی ایران در اجلاس غیرمتعهدها متبلور شد.

قدرت سیاسی ایران در اجلاس غیرمتعهدها متبلور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید جواد غفاریان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دنا ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و پرهیز از گناه بیان کرد: تقوا بهترین زاد و توشه برای ما بوده و اگر انسان طالب رستگاری آخرت است تا می‌تواند باید در دنیا تقوا کسب کند.

خطیب موقت جمعه دنا با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) عنوان کرد: ای بندگان خدا قبل از اینکه مرگ به سوی شما بیاید در کارهای خیر از هم سبقت بگیرید و به عمل صالح و نیک مبادرت ورزید.

غفاریان روز جمعه را روز آمرزش گناهان دانست و افزود: این روز، روزی است که خدای متعال آن را برای عبادت قرار داده در عبادت کوشش کنیم و بهره بیشتری از این روز ببریم.

وی مؤدت و مهربانی به اهل بیت را شرط اول شناخت اهل بیت دانست و گفت: پیامبر مزدی از مردم غیر از مؤدت و محبت اهل بیت نمی‌خواهد و در این زمینه امام صادق (ع) می‌فرماید "وای به حال کسانی که در زبان با ما موافقند ولی در عمل مخالف ما هستند".

خطیب موقت جمعه دنا با توجه به نشست سران عدم تعهد در تهران این نشست را بزرگترین اجلاسی دانست که در ایران برگزار گردیده است و اظهار کرد: فی‌نفسه و فارغ از تصمیمات مهمی که می‌تواند در آن شکل بگیرد این موضوع را به اثبات می‌رساند که جمهوری اسلامی نه تنها منزوی نیست بلکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی در انزوا قرار گرفته‌اند.

غفاریان به بررسی آمار میزان مشارکت هیئت‌ها در اجلاس سران عدم تعهد تهران در قیاس با نشست‌های قبل اشاره و عنوان کرد: در باب اهمیت این نشست همین بس که ایران ریاست بزرگترین گروه و سازمان بین‌المللی را به مدت سه سال به عهده دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل تلاش‌های فراوانی کردند که این کشورها در ایران حضور پیدا نکنند و تمام نقشه‌های آنان نقش بر آب شد.

خطیب موقت جمعه دنا به مقطع زمانی این اجلاس اشاره کرد و یادآور شد: نکته بسیار مهم مقطع زمانی این اجلاس است که هم‌زمان با اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه ایران و همچنین مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 پیش آمده است.

غفاریان به انعکاس مظلومیت شهدای هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: دنیا پی برد که ایران تروریست نیست بلکه ‌آمریکا و اسرائیل حامی تروریست هستند.

وی حضور رئیس‌ جمهور مصر بعد از 32 سال و دیگر سران را امتیازی برای کشورمان دانست که رسانه‌های غربی به این قضیه اعتراف دارند که اوباما نه تنها محبوب نیست بلکه هیچکس از او نمی‌ترسد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول