اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

اجلاس جنبش عدم تعهد سبب ارتقا جایگاه ایران شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد جایگاه ایران را در جامعه جهانی ارتقا داد.

اجلاس جنبش عدم تعهد سبب ارتقا جایگاه ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به برگزاری موفق اجلاس جنبش عدم تعهدها به میزبانی کشورمان اظهار داشت: این اجلاس یکی از بهترین فرصت‌ها برای ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران عزیز در برابر تلاش‌های آمریکا برای منزوی‌کردن ایران بود.

وی با اشاره به حضور بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متعهد در نشست تهران با وجود خواسته‌های جدی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: این اقدام یک گوشمالی برای گروه 1+5 محسوب می‌شود، به طوری که سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا به شدت ناراحت هستند.

امام جمعه ابهر با اشاره به تحلیل‌های صورت گرفته در مورد اجلاس شانزدهم غیرمتعهدها در تهران ادامه داد: یکی از تحلیل‌گران گفته اجلاس تهران خواب از چشم مقامات رژیم غاصب صهیونیستی ربوده است و این مانور فقط یک سیلی به گوش اسرائیل نیست، بلکه یک کشیده آبدار است که همزمان در گوش امریکایی‌ها و متحدان اروپایی آنان در گروه 1+5 نیز صدا می‌کند.

وی افزود این اجلاس بازتاب‌های گوناگون و تکان‌دهنده‌ای داشته است به طوری که خبرگزاری رویترز می‌گوید نشست عدم تعهد در تهران کودتای دیپلماتیک علیه انزوای ایران است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به نوشته روزنامه نیویورک پست در این زمینه گفت: برگزاری نشست غیر متعهد‌ها در تهران آخرین میخی است که ایران بر تابوت سیاست‌های ضد ایرانی امریکا می‌کوبد.

وی افزود: برگزاری اجلاس کشورهای "نم" در تهران نشانه زوال حیثیت و اعتبار بین‌المللی واشنگتن است.

امام جمعه ابهر در ادامه به سخنان زیبا و نجات بخش مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش غیر متعهدها اشاره کرد و خاطرنشان شد: واقعا کلمه به کلمه بیانات مقام معظم رهبری مثل در گران‌بهایی بود که باید همه تحلیل‌گران و سیاست‌مداران روی آن سخن‌ها حساب باز کرده و ساعت‌ها تفکر کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم آمریکا به نصیحت مقام معظم رهبری در مورد حمایت نکردن از رژیم غاصب صهیونیستی گوش کرده و خود را از منجلاب سیاسی نجات دهد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول