اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی صورت گرفت

اجرای طرح ملی پایش شیر، عسل و تخم‌مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان اجرای طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در تخم‌مرغ و شیر و عسل در حال اجراست.

اجرای طرح ملی پایش شیر، عسل و تخم‌مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی شیر، عسل و تخم‌مرغ توسط اداره‌کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در تخم‌مرغ و شیر در سال جاری در حال اجراست.

وی گفت: پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در تخم‌مرغ و شیر و عسل بخشی از طرح ملی پایش باقیمانده‌ها است که نحوه اجرا و زمان‌بندی آن هر سال از سوی سازمان دامپزشکی کشور به منظور پایش و کنترل هر چه بیشتر سلامت مواد خام دامی که به مصرف خانواده‌ها می‌رسد به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هدف نهایی این طرح ملی را سلامت هر چه بیشتر مصرف‌کنندگان مواد خام دامی دانست و افزود: این طرح بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا در زمینه باقیمانده‌های دارو، هورمون، سموم و سایر مواد شیمیایی در فرآورده‌های خام دامی طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام گرفته است.

صادقی تأکید کرد: سلامت مردم یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت اداره‌کل دامپزشکی استان بوده و در راستای تحقق شعار (دام سالم، غذای سالم، انسان سالم)، کارشناسان مربوطه با نهایت دقت، ظرافت و رعایت اصول بهداشتی، توزیع آماری، مراحل نمونه‌گیری، جمع‌آوری نمونه‌ها، بر نهایت ارسال نمونه‌ها به دو مرکز تعیین شده جهت آزمایش نمونه‌های عسل، تخم‌مرغ و شیر در مرکز تشخیص و کنترل فرآورده‌های بیولوژیک سازمان دامپزشکی کشور و نیز اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اقدام کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا تاکنون تعداد 16 نمونه شیر، شش نمونه تخم‌مرغ و تعداد هفت نمونه عسل در استان اخذ گردیده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول