اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی:

نقل و انتقال دام با گواهی بهداشتی دامپزشکی انجام شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: حمل‌کنندگان دام باید برای جابه‌جایی محموله خود گواهی بهداشتی حمل قرنطینه‌ای دامپزشکی داشته باشند.

نقل و انتقال دام با گواهی بهداشتی دامپزشکی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی خراسان جنوبی، محمود قربان‌زاده اظهار کرد: هرگونه حمل ‌و نقل دام سبک و سنگین و همچنین انواع طیور و آبزیان باید بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با حمل‌کنندگان 480 رأس دام سبک که بدون گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام به حمل و نقل غیر‌مجاز دام کرده‌اند، برخورد قانونی شده است.

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: خودروهای مذکور با همکاری نیروی انتظامی توقیف و 12 فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

قربان‌زاده با بیان اینکه برخی از بیماری‌های واگیر دام و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان به سرعت از طریق جابه‌جایی دام منتشر می‌شوند و همه‌گیری شدیدی در مدت زمان کوتاه در بین جمعیت دامی و یا جامعه انسانی به وجود می‌آورند، اضافه کرد: شستشو و ضدعفونی کردن خودروهای حمل قبل از بارگیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی از حمل و نقل غیرمجاز دام به عنوان یکی از عوامل موثر در انتشار بیماری‌هایی نظیر تب مالت و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یاد کرد و افزود: روستائیان و دامداران باید از خرید دام‌هایی که فاقد سابقه بهداشتی و یا فاقد گواهی بهداشتی حمل از دامپزشکی هستند، خودداری کنند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول