اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی صورت گرفت

بازرسی از 25 هزار مورد واحدهای مرتبط دامی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازرسی 25 هزار موردی دامپزشکی این استان از واحدهای مرتبط دامی اعم از دامداری‌ها و فروشندگان لبنیات و مواد پروتئینی در یک سال اخیر خبر داد.

بازرسی از 25 هزار مورد واحدهای مرتبط دامی در کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج همزمان با هفته دولت از کشتار بیش از 100 هزار رأس دام سبک و سنگین و یک میلیون قطعه طیور در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح عملکرد این اداره‌کل در بخش بهداشت عمومی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های دامپزشکی نظارت بر تمام مراحل تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی بوده و به صورت مداوم بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولید و نگهداری و عرضه آن و همچنین انطباق وضعیت بهداشتی مراکز پرورش دام و طیور، آبزیان و زنبورستان‌ها و صنایع وابسته به فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کند.

 مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در طی یک‌ سال گذشته و از هفته دولت سال 90 تا هفته دولت سال‌جاری تعداد 102 هزار رأس دام سبک و سنگین و تعداد یک میلیون و 138 هزار و 800 قطعه طیور توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی این اداره‌کل بازرسی و کشتار شده است.

این مسئول افزود: از این تعداد مقدار 14 هزار و 563 کیلوگرم گوشت قرمز و تعداد 30 هزار و 90 قطعه طیور به دلیل مشکلات بهداشتی و رعایت نکردن موازین ذبح شرعی از چرخه مصرف شهروندان حذف شد.

صادقی از بازرسی بیش از 25 هزار موردی مراکز و فروشگاه‌های عرضه مواد خام دامی طی این مدت خبر داد و گفت: این اداره‌کل بر اساس وظایف نظارتی خود و به مناسبت‌های مختلف از جمله عید سعید قربان، عید نوروز و ایام تاسوعا و عاشورا و همچنین فصل تابستان اقدام به بازرسی‌های بهداشتی در دو شیفت صبح و بعدازظهر می‌کند.

 این مسئول افزود: در این راستا و طی همین مدت میزان 39 هزار و 395 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شناسایی، حذف و تعداد 295 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خدمات دولت کنونی در زمینه گسترش امکانات کشتارگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد را غیر قابل مقایسه با گذشته دانست و گفت: این خدمات گاه چند برابر قبل بوده است.

صادقی به مهم‌ترین اهداف این دستگاه اشاره کرد و ابراز داشت: رسیدن محصول سالم دامی به دست مصرف‌کنندگان از نظر شرعی و بهداشتی از مهم‌ترین اهداف ما در دامپزشکی بوده که حساسیت ویژه‌ای روی آن داشته‌ایم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول