اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن خبر داد

صرفه‌جویی 95 میلیون یورویی با تولید انبوه فاکتور 8

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: تولید انبوه داروی فاکتور 8 بیش از 95 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال دارد.

صرفه‌جویی 95 میلیون یورویی با تولید انبوه فاکتور 8

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، جهانگیر ملاکی با بیان اینکه با تولید داروی فاکتور هشت خونی نوترکیب تعداد داروهای بیوتکنولوژیک داخل کشور به عدد 31 رسید، اظهار کرد: تولید این دارو از آنجا که در آینده نزدیک مشکلات بسیاری از بیماران هموفیلی را حل خواهد کرد، موفقیتی چشمگیر برای کشور و مجموعه آستان قدس رضوی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با تائید معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان پروژه ملی تعریف شده و 250 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این مهم اختصاص یافته است.

ملاکی گفت: با حمایت بی‌دریغ آیت‌الله واعظ طبرسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی و مدیران عالی این نهاد معنوی در سال 1389 مراحل تحقیقاتی و پژوهشی تولید این داروی اساسی با سرمایه اولیه 80 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع با همت متخصصان و کارشناسان ایرانی و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا آغاز شد.

وی افزود: برای انجام سایر مراحل تولید فاکتور هشت تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان برای احداث ساختمان، خرید ماشین‌آلات و نصب تأسیسات و سیستم‌های تولید توسط هلدینگ دارویی ثامن وابسته به سازمان اقتصادی رضوی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن بیان داشت: با قول مساعد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراحل تست بالینی به سرعت طی می‌شود تا حداکثر ظرف شش ماه آینده کشور از واردات این دارو بی‌نیاز شود.

ملاکی در ادامه اظهار داشت: اخیراً با عقد قرارداد تحت لیسانس چند شرکت اروپایی، تولید داروهای ضدسرطان توسط شرکت داروسازی ثامن شروع شده است که در مرحله اول هشت داروی ضدسرطان تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

ملاکی افزود: براساس دستورالعمل و موافقت آستان قدس رضوی و پس از انجام سایر مراحل اداری و قانونی، مجوز احداث یک سایت تولید داروهای ضدسرطان نیز اخذ شده که مراحل اجرایی آن در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در پایان با اشاره به حضور قوی و منسجم در عرصه بازار دارویی کشور گفت: این شرکت توانسته مجوز تولید پنج محصول جدید دارویی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ کند که تا پایان سال‌جاری این داروها راهی بازار می‌شود.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول