اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان 235 کتابخانه اصفهان

کتابخانه امام صادق (ع) خمینی‌شهر، کتابخانه برتر آموزشی شناخته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: هم‌اکنون در استان اصفهان 142 کتابخانه نهادی و 93 کتابخانه‌ مشارکتی وجود دارد که کتابخانه امام صادق (ع) خمینی‌شهر از میان آنها به عنوان کتابخانه برتر آموزشی شناخته شده است.

کتابخانه امام صادق (ع) خمینی‌شهر، کتابخانه برتر آموزشی شناخته شد

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه میزان مشارکت بسیار بالا در فعالیت‌های آموزشی در انتخاب این کتابخانه تأثیر داشته است، اظهار کرد: این کتابخانه طول سال جاری بیشترین تعداد و ساعات آموزش را در میان کتابخانه‌های استان داشته به گونه‌ای که در طول برگزاری دوره‌های آموزشی، هزار و 500 نفر در کلاس‌های متنوع آموزشی این مرکز شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 21 سال پیش کلنگ احداث این کتابخانه در خمینی‌شهر اصفهان توسط ‌مرحوم آیت‌الله احمدی امام جمعه این شهر به زمین زده شد، تصریح کرد: احداث این کتابخانه با تأخیر رو به رو شده بود تا اینکه به عنوان طرحی نیمه‌تمام در دستور کار دولت نهم قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه کتابخانه امام صادق (ع) خمینی‌شهر کتابخانه نمونه استان اصفهان در میان کتابخانه‌های وابسته به اداره‌کل کتابخانه‌ها و کتابخانه‌های شهرداری محسوب می‌شود، افزود: این کتابخانه در سال 88 در سه طبقه با زیربنای هزار و 800 متر به بهره‌برداری رسید که طبقه هم‌کف به عنوان بخش کتابخانه شامل مخزن کتاب، نشریات، سالن مطالعه خواهران و برادران و کافی‌نت است.

وی اضافه کرد: طبقه دوم فرهنگ‌سرای کتابخانه است که در طول تابستان کلاس‌های متنوعی در آن برگزار می‌شود.

یاوری تصریح کرد: در حال حاضر این کتابخانه دارای یک هزار و 20 عضو است و 5 هزار و 177 عنوان کتاب در 6 هزار و 849 نسخه در آن وجود دارد.

وی با اشاره به کلاس‌های آموزشی این مرکز گفت: کلاس‌های این مرکز بسیار متنوع است و شامل انواع کلاس‌های قرآنی، روان‌شناسی و هنری مانند کاریکاتور، سیاه‌قلم، نقاشی روی پارچه، عروسک‌سازی، خیاطی فرش برجسته و موارد دیگر است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی تابستان امسال این کتابخانه شامل آموزش دوره‌های صنایع‌ دستی مانند میناسازی، دوخت چرم، سفال، سرامیک، گلیم‌بافی، نگارگری، مینیاتور، تذهیب، خاتم، قلم‌زنی، فرش برجسته و موارد دیگر است.

وی تاکید کرد: شرکت‌ کنندگان در پایان دوره‌های آموزشی صنایع دستی گواهینامه مهارت مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول