اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا:

750 جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد پیشوا اهدا شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا گفت: به منظور ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی 750 جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد شهرستان پیشوا اهدا شد.

750 جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد پیشوا اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش هم‌زمان با آخرین روز از هفته دولت نشست کمیته نهضت مطالعه مفید، با حضور امیرحسین طاهری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، شمس‌اله کارخانه رئیس آموزش و پرورش شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

امیر حسین طاهری با اشاره به نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی افراد جامعه گفت: تصریح مؤکد و مکرر مقام معظم رهبری در باب افزایش مطالعه و کتاب‌خوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی تکامل و سعادت انسان در جامعه بوده و ضرورت توجه بیشتر به آن را نشان می‌‌دهد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا ادامه داد: ادارات و ارگان‌های دولتی باید در زمینه طرح مطالعه مفید با هم همکاری داشته باشند و در این زمینه، پیشنهادهایی مطرح است.

وی در ادامه تصریح کرد: تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان به آخرین فناوری ارتباطی، احیای فرهنگ اهدای کتاب پس از مطالعه به دوستان و آشنایان، عرضه کتاب در مکان‌های خاص، برگزاری مسابقات کتابخوانی و راه‌اندازی کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله پیشنهادهای ما برای ارتقای ‌بیشتر سطح مطالعه است.

طاهری با اشاره به اهدای 750 جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان پیشوا در هفته دولت خاطر نشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تلاش می‌کند که نهضت مطالعه مفید از نظر کیفی نیز رشد داشته باشد و با افتتاح نمایشگاه‌های دائمی و فصلی  کتاب در سطح شهرستان، به اهداف اصلی این طرح ملی کمک می‌شود.

شمس‌اله کارخانه نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در ارتباط با پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیشقدم بوده و مرحله اول این طرح که همان اطلاع‌رسانی دقیق برای نهضت مطالعه مفید و معرفی کتابخانه‌های سطح شهرستان به دانش‌آموزان و والدین آنها را آغاز کرده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پیشوا بیان کرد: با یاری خداوند در ابتدای سال تحصیلی جدید، این کار توسط مربیان و معلمان دلسوز آموزش و پرورش با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در زمینه مطالعه مفید تلاش‌های زیادی شده، از جمله این فعالیت‌ها ایجاد کتابخانه کلاسی برای مدارس در تمامی پایه‌های تحصیلی است که در هر کلاس یک قفسه کتاب متناسب با پایه تحصیلی و سن دانش‌آموزان قرار دارد.

کارخانه در ادامه اضافه کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید، برنامه بازدید دانش‌آموزان به منظور معرفی کتابخانه‌های عمومی و عضویت آنها در این کتابخانه‌ها در دستور کار اداره آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول