اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

مجمع خیرین کتابخانه‌ساز جذب مشارکت‌های مردمی را سبب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل گامی مهم در راستای جذب مشارکت‌‌های مردمی برای توسعه کتابخانه‌هاست.

مجمع خیرین کتابخانه‌ساز جذب مشارکت‌های مردمی را سبب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اصلاندوز اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باید از همان دوران کودکی و مقطع ابتدایی آغاز شود و این خود تلاش خانواده‌ها، مربیان مهد و معلمان دبستان‌ها را در راستای دوستی و انس کودکان با کتاب می‌طلبد.

فرهمندامین اجرای شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی با هدایای ویژه و اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه را از جمله طرح‌های مهم برای در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم افراد جامعه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طرح‌های مشابه این موارد می‌تواند در انس مردم با کتاب بسیار مؤثر واقع شود و دلیل آن نیز در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم است.

این مسئول یادآور شد: طرح سبد کتاب به زودی در اماکن مهم و پر تردد اصلاندوز به اجرا در می‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: هم‌اکنون تعداد اعضای فعال کتابخانه عمومی شهر اصلاندوز از 400 نفر در سال 89 به بیش از یک‌هزار نفر رسیده که این خود علاقه و رغبت شهروندان اصلاندوزی را نسبت به کتاب و مطالعه نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه جلسه امام جمعه اصلاندوز در سخنانی، تاکید اسلام بر مطالعه کتاب را در قالب آیات و روایات متذکر و ابراز داشت: یکی از وظایف مهم خانواده‌ها تربیت نسل پاک و آگاه است و این خود لزوم برنامه‌ریزی و اهتمام خانواده‌ها و مسئولان برای رونق کتاب و کتابخوانی را می‌رساند.

حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده با اشاره به قرآن کریم به عنوان ام‌الکتاب، این کتاب آسمانی را منبع تمام علوم و معرفت‌ها ذکر کرد و از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را از همان سنین طفولیت با قرآن کریم آشنا سازند.

امام جمعه اصلاندوز یکی از الزامات توجه مردم به کتابخوانی را توسعه فضاهای کتابخانه‌ها و تجهیز این نهادها عنوان کرد و افزود: بدون شک تأسیس کتابخانه‌ها و تجهیز آنها در ایجاد انگیزه برای مطالعه در بین مردم بسیار مؤثر است.

وی در پایان سخنان خود خواستار توجه مسئولان نسبت به تجهیز و توسعه کتابخانه‌های مدارس و جذب دانش‌آموزان به سمت این کتابخانه‌ها شد.

در پایان این مراسم مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به همراه جمعی از مسئولان اصلاندوز از کتابخانه عمومی این شهر بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات این مراکز قرار گرفتند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول