اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم خبر داد

تشکیل 66 پرونده قاچاق کالا در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم از تشکیل 66 فقره پرونده قاچاق به ارزش 11 هزار و 957 میلیون ریال در گمرک استان قم خبر داد.

تشکیل 66 پرونده قاچاق کالا در قم

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم طی پنج ماه نخست سال جاری گفت: کل درآمد گمرکی استان قم در مدت پنج ماهه نخست سال جاری به 116 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از مجموع کل درآمد در این مدت مبلغ 552 میلیون تومان مربوط به درآمد استانی بوده که پنج درصد آن مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض نیز به مبلغ 14 میلیارد تومان وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است و مانده ضمانت‌نامه 52 میلیارد و 300 میلیون بوده است. ذاکری ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری 28 هزار و 369 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، سوهان و شیرینی، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان قم تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های خوراکی، غلات و میوه که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است، هزینه‌ای بالغ بر 65 میلیون و 940 هزار دلار بوده است که از لحاظ ارزش 60 درصد و از لحاظ وزن 88 درصد رشد داشته است.

 

* ترخیص 6 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان

مدیرکل گمرک استان قم در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده 32 هزار و 253 تن کالا به ارزش 177 میلیون و 335 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که از نظر وزن چهار درصد و از لحاظ ارزش 9 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت زمان 6 هزار و 200 دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری 29 هزار و 754 تن کالا به ارزش 273 میلیون و 875 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک استان قم ترانزیت شده است.

وی بیان داشت: 641 بسته به وزن هزار و 832 کیلوگرم در پنج ماهه نخست سال جاری از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و ... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد شده و 13 هزار و 231 بسته به وزن 95 هزار و 349 کیلو گرم هدیه و سوغات و مطبوعات صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان قم افزود: همچنین در مدت یاد شده 66 فقره پرونده قاچاق به ارزش 11 هزار و 957 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که 51 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و 15 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول