اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال گذشته محقق شد

کاهش 24 درصدی کشفیات کالای قاچاق در بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 43 میلیارد ریال کشفیات کالای قاچاق در این شهرستان داشته‌ایم، گفت: این به معنای کاهش 24 درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرستان بویراحمد است.

کاهش 24 درصدی کشفیات کالای قاچاق در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه ظهر امروز در نشست ستاد قاچاق کالا و ارز شهرستان بویراحمد، قاچاق کالا را نقطه مقابل رشد اقتصاد ملی دانست و گفت: مبارزه با این پدیده مخرب تلاش و جدیت همه دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله آثار زیانبار قاچاق کالا را کاهش میزان اشتغال مولد و از بین بردن توان رقابت محصولات داخلی و ساخت در کشور عنوان کرد و افزود: این عمل زیانبار باعث وارد کردن ضرر و زیان اقتصادی، اجتماعی به جامعه و کاهش درآمد دولت است.

این مسئول ارشد شهرستانی بیان داشت: با انجام کارهای فرهنگی باید سطح آگاهی و باور عمومی را نسبت به مضرات ورود کالاهای قاچاق به کشور و استفاده از آن توسط مردم افزایش داد تا به یک خودباوری در مصرف کالاهای داخلی برسیم.

الفونه تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در این زمینه بسیار موفقیت‌آمیز بوده به نحوی که در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 24 درصدی در زمینه کشفیات کالای قاچاق در سطح شهرستان بویراحمد بوده‌ایم.

رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز بویراحمد ادامه داد: طبق آمار از ابتدای سال جاری کشفیات ما افزون بر 43 میلیارد ریال بوده که نسبت به پنج ماهه نخست سال 90، 24 درصد کاهش داشته است.

الفونه افزود: طبق گزارش‌های نیروی انتظامی و اداره گمرک عمده کشفیات قاچاق شامل دخانیات، پوشاک، کیف و کفش و تجهیزات ماهواره‌ای و لوازم بهداشتی و آرایشی بوده است.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و استقرار ایستگاه‌های ایست و بازرسی در محورهای ورودی استان، اجرایی شدن طرح شبنم و نام‌گذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تشویق و ترغیب مردم به خرید کالاهای داخلی را از عمده‌ترین دلایل کاهش قاچاق کالا دانست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول