اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد خبر داد

آغاز برداشت ذرت دانه‌ای در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از آغاز برداشت محصول ذرت دانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت ذرت دانه‌ای در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی عصر امروز در جریان بازدید از واحدها و مزارع تولید محصولات دانه‌ای در پارس‌آباد اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و 750 هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به صورت کشت اول به ذرت دانه‌ای اختصاص یافته بود.

وی تصریح کرد: میزان 11 هزار و 453 هکتار نیز به صورت کشت دوم به این امر اختصاص یافته بود تا ظرفیت تولید ذرت دانه‌ای در این شهرستان افزایش یابد.

روحی خاطرنشان کرد: در مجموع 15 هزار و 203 هکتار از اراضی مستعد پارس‌آباد به سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته بود که توانمندی و قابلیتی خوب در تولید و عرضه این محصول به بازارهای داخلی است.

این مسئول اضافه کرد: از مجموع سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای به صورت اولیه و ثانوی مقدار 85 هزار و 400 تن ذرت دانه‌ای استاندارد استحصال می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و نظارت‌های به عمل آمده و همچنین استفاده از بذور مناسب منطقه با افزایش عملکرد 20 درصدی در واحد سطح روبه‌رو هستیم.

به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد در ادامه سخنان خود یادآور شد: شهرستان پارس‌آباد از مناطق مستعد و توانمند در کشت دانه‌های روغنی و محصولات بذری است؛ به طوری که علاوه بر این محصولات شاهد رونق تولید ذرت علوفه‌ای و سیلویی نیز در منطقه هستیم.

روحی ادامه داد:‌ با پایان فصل کشت و برداشت محصولات تابستانی کشاورزان و زارعان منطقه در‌صدد آماده‌سازی زمین برای کشت پاییزه هستند که امیدواریم بعد از یک سال تلاش و مجاهدت در سنگر تولید و اقتصاد بتوانند در سال‌جاری نیز اهداف اصلی را محقق کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول