اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هفته تعاون سال گذشته تا سال جاری صورت گرفت

پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به اعضای تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس بانک توسعه تعاون استان اصفهان گفت: از هفته تعاون سال گذشته تا مدت مشابه سال جاری بانک توسعه تعاون 30 میلیارد تومان تسهیلات به اعضای تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و بخش‌های مختلف تعاون پرداخت کرده است.

پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به اعضای تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد شیخ‌حسینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به گرامیداشت هفته تعاون بانک توسعه تعاون را بانک دولتی با رویکرد تخصصی و توسعه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و در تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی در سال 1388 تاسیس شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 28 شعبه و دو باجه و یک اداره شعب برای ارائه خدمات به فعالان عرصه اقتصاد و تعاونی و بخش خصوصی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، خدمات و بازرگانی در استان اصفهان فعال هستند.

رئیس بانک توسعه تعاون استان اصفهان تصریح کرد: این شعب با ارائه انواع خدمات بانکی الکترونیکی و اعتباری در راستای حفظ و تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های اقتصادی اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و بخش خصوصی در استان اصفهان ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف تاسیس این بانک در استان افزود: فراهم کردن زمینه‌های عدالت اجتماعی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش مشارکت‌های مردمی و بخش غیر دولتی در فعالیت‌های اقتصادی، تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کار برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین‌المللی از جمله اهداف تاسیس بانک توسعه تعاون است.

شیخ‌حسینی تشویق و ترغیب اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری در قالب تشکل‌های تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه‌ای را از دیگر اهداف تاسیس بانک توسعه تعاون عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت بانک توسعه تعاون تاکنون 20 درصد تسهیلات در بخش کشاورزی، 17 درصد در بخش صنعت و معدن، 12 درصد در بخش بازرگانی، 18 درصد در بخش خدمات و 33 درصد در بخش مسکن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت این بانک نیز تاکنون 22 هزار و 206 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر یک هزار و 739 میلیارد ریال به متقاضیان در استان اصفهان پرداخت شده است.

رئیس بانک توسعه تعاون استان اصفهان تصریح کرد: بانک توسعه تعاون استان اصفهان از شهریورماه سال 84 تا تیرماه سال جاری در دوره فعالیت دولت نهم و دهم 19 هزار و 116 فقره تسهیلات با اعتباری افزون بر یک هزار و 567 میلیارد پرداخت کرده است.

وی تاکید داشت: 90 درصد تسهیلات ارائه شده توسط بانک توسعه تعاون در فعالیت دولت نهم و دهم و 10 درصد دیگر مربوط به دوره‌های قبل بوده است.

شیخ‌حسینی افزود: از مجموعه اعتبارات ارائه شده به متقاضیان 96 درصد از محل منابع داخلی و چهار درصد نیز از محل کمک‌های فنی اعتباری پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: از هفته تعاون سال گذشته تا مدت مشابه سال جاری 30 میلیارد تومان تسهیلات میزان پرداختی به اعضای تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و بخش‌های مختلف تعاون پرداخت شده است.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول